Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Till er som ska betala tillbaka till CSN

Skrivet av Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Uträkningarna verkar vara klara nu, i alla fall för mig, så man kan gå in på "mina sidor" på CSNs hemsida och se hur mycket man ska betala under året och när de vill ha in pengarna. Man kan också, om man behöver göra det, beställa blanketter för nedsättning av årsbelopp där, nåt som kan vara bra att ha gjort i god tid innan den första räkningens förfallodag...
Om du inte har nån kod så är det bara att beställa ett nytt. Nu har i alla fall jag lagt in mina betalningstillfällen i budgeten...
Svar på tråden: Till er som ska betala tillbaka till CSN

Det ska

Skrivet av  Kumikameli
Du är min nya ekonomiguru *s*, så gick jag såklart genast in och beställde en kod, vilket jag har tänkt i flera år. I år ska jag fasiken begära nedsättning också, vilket jag inte heller fått ändan ur att göra de ggr jag haft rätt till det förut. Men -03 fick jag vederlag och grejer, så det borde bli viss skillnad i år.

Jo, förresten, året efter vi deklarerat försäljning av lgh begärde vi nedsättning båda två. Då fick vi hicka när vi fick CSN-räkningar på över 50.000 tillsammmans. Pengarna hade vi ju köpt hus för.
 

Vem, jag?

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Jag, en guru? *fniss* Där ser man. :)
 

Du verkar

Skrivet av  Kumikameli
så ordentlig och bra *ler*

Räkna kan jag helt själv och _borde_ verkligen ha bättre koll och mer pengar än vad jag/vi har. Det är ordentligheten och planerandet det hänger på och det är just nu du som får ha tiaran för ordentlighetsförebilden *S*. Förra året hade jag en annan aff-medlem som förebild. Det gick inte så bra, så hoppas nu att du fungerar bättre *förmanar och skrattar*
 

Heh

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Vara ordentlig och planera har jag blivit av nödtvång, inte för att jag är sådan normalt. ;)
Hoppas att jag lyckas leva upp till förväntningarna i år då, du får väl avlägga rapport om hur jag klarade mig i januari 2006. *fniss*