Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite nyfiken bara...

Skrivet av Lotta
Hur mycket har ni över i månaden till mat, kläder, nöjen mm då alla räkningar är betalda? Bara ett genomsnitt, det varierar ju från månad till månad, så klart...
Svar på tråden: Lite nyfiken bara...

Ca 6000:-

Skrivet av  Ensamstående mamma
Men då har jag fått bidrag ifrån soc på ca 4000:-
Skulle jag inte få hjälp utav dem skulle jag alltså bara ha 2000:- kvar
 

Vi har

Skrivet av  Angelinez
mellan 9000 och 14000 kvar när alla räkningar är betalda (inkl bensin). Detta ska då räcka till mat, kläder, nöjen mm. Vi är 2 vuxna och ett barn som bor varannan vecka hos oss. Har en heltidslön och en (mycket) låg sjukpenning.
 

Tjadu..

Skrivet av  Kerstin
Kanske runt 2000 i snitt. Nånstans mellan 1600 och 2100 är det.
Trodde det skulle bli lite bättre i år, men det får bli nästa år...

I min familj är det 1 vuxen och 1 litet barn, samt en hund.
 

exakt 7500 kr

Skrivet av  sanna
när vi fått in lönerna så betalar vi räkningarna sedan sätter vi in 4500 kr på vårt gemensamma konto för mat o gemensamma nöjen och 1500 kr vardera på våra fickpengskonton allt annat sparas undan på annat håll.
 

mellan

Skrivet av  
10000-12000
 

lite drygt 20000:-

Skrivet av  AnnaÅ
Vi sätter av 9000:- per månad till räkningar. Utöver det betalar min man pendlingskort med nästan 3000:- i månaden. När det är betalt har vi nästan 20000:- kvar till annat.
 

Oj!

Skrivet av  Lia
9000 är det för allt? hyra, el, telefoner, dagis osv? Önskar verkligen att vi kunde ha så lite räkningar...Har nog 25000-30000 varje månad...
 

Cirkus

Skrivet av  Mustardseed
8000 i snitt skulle jag TRO, men det kanhända att jag är väl optimistisk nu. Kanske är verkligheten närmare 7000. Hursomhelst så räcker det gott för mig och dottern! :-)
 

nää

Skrivet av  Mustardseed
nu har jag kollat min budgetfil och enligt den så ska det tvärtom vara ca 9500 kvar i snitt. Hmm undrar var de tar vägen *s*
 

I snitt

Skrivet av  LillaIor
mellan 11000-13000 kr....

Då är vi 2 vuxna, 4 barn, 4 katter, 2 hundar (snart 3) som skall mättas ect....
 

Vi har ca 20.000 kr kvar

Skrivet av  KMCB
när det nödvändigaste är betalt (dock ingår en sommarstuga som inte är livsnödvändig direkt).

 

Ungefär

Skrivet av  Pinse
10000-11000 har vi kvar.
 

ca 1500-2000 kr

Skrivet av  kajsa
brukar det vara...
 

glömde

Skrivet av  kajsa
skriva att vi är 1 vuxen och ett barn på nio år plus en kanin
 

Ca 10.000

Skrivet av  TLC
och då är vi två vuxna + ett barn.
 

3-4000:- kvar i vuxen 1 barn IMT

Skrivet av  lolouise
.
 

+ katt....IMT

Skrivet av  lolouise
.
 

ca 23.000 imt

Skrivet av  Ika


 

ca 6.000:-, vi är 7 pers. imt

Skrivet av  Katja med Theo+4 till
...
 

ca 5000

Skrivet av  Mamma J
Och vi är fyra i familjen...två skolbarn...
Det är knapert...speciellt de månader någon har varit sjuk och det försvinner någon tusenlapp till...eller om bilen pajar och det går tusen...

Men vi klagar egentligen inte utan tycker vi klarar oss rätt bra faktiskt...konstigt nog!
 

Artiklar från Familjeliv