Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dessa barnkalas.....

Skrivet av Åsa
Min son har bytt klass och är därför bjuden på ca 50 barnkalas om året! Vi bor dessutom ganska snobbigt så det är ofta stora happenings i samband med kalasen.Vet inte hur många gånger vi jagat in till city, parkerat och köpt en grej för c 75 kronor.Halva lördagen borta och kostnade är ca 150 kr....
Nu har jag löst det som så att jag har köpt på mig massor av bra presenter när jag dyker på dem.Igår hittade jag ett pussel för 10 kr på ett varuhus.Jätteroligt och klurigt.vårt egna engagerar hela familjen.....köpte 20 st.
När jag var på Ullared laddade jag upp med leksaker,små heminredningsprylar och spel så nu har jag ca 200 presenter som alla är bra! de har kostat mig mellan 10-30 kr.Köpte också en ursnygg lampa för 119 kr på Ullared som ligger och väntar på att rätt vännina ska fylla år.
Det här är nog mitt bästa spartips att köpa presenter när man hittar dem istället för att panikleta.

En annan sak som jag tyckte var bra var att föräldrarna samlade 20kr av de barn som ville och så fick pojken ett spel till game cuben...
Svar på tråden: Dessa barnkalas.....

Bra tips

Skrivet av  Hushållsekonomen
det där att lägga upp ett "presentlager". Jag har själv gjort en lista över alla barnens kompisar och deras födelsedagar (baserat på förra årets kalas) så nu ska jag tillämpa din metod. Min enda fundering är vad som händer om någon vill byta sin present? Jag har ju kanske inte kvar kvittot om det var månader sen grejen köptes!? Och jag tror inte så många föräldrar vill åka hela vägen till Ullared (30 mil för oss..) för att byta nåt :)
 

Håller med!

Skrivet av  Tullsan
Det blir lite knasigt om någon vill byta eller reklamera den sedan!

Jag har också köpt på mig lite presenter ibland, särskilt till barnkalas.
Köpte tex. några böcker på stora bokrean och gav flera månader senare bort en av böckerna i present. Det blev faktiskt lite pinsamt när de bad att få byta boken som de redan hade.
 

Fast vadå

Skrivet av  Mustardseed
brukar ni verkligen be att få byta saker som barnen får på ett födelsedagskalas för kompisarna? Det skulle jag nog inte göra. Och är saken köpt på Ullared så är den väl, man kan väl inte som mottagare av en present kräva att presenten ska köpas så det går att byta?

Jag köpte massor av julklappar i London till i julas - de var också rätt svårbytta ;-)
 

Jag tänkte nog mest på böcker

Skrivet av  Tullsan
som man redan har eller reklamationer. Vi har köpt både en och annan leksak som det varit fel på som vi reklamerat (nu sist sonens Hot wheelsbilbana som han fick i julklapp).

Jag brukar också köpa presenter när jag reser men med viss försiktighet då det blir svårt att just byta/reklamera dem.
 

Fast då

Skrivet av  Lingling
Om det är böcker födelsedagsbarnet har och du har ett lager kan du ju erbjuda en annan istallet och ta tillbaka boken och ge den till ngn annan. Värre om det är ngt fel, men då ska de väl egentligen alltid ta tillbaks grejen, om inte annat tillverkaren.
 

När det gäller just böcker...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...så brukar jag kolla med föräldern lite om det är en bok som barnet redan har eller ej. Om de har den så hittar jag på nåt annat istället.
 

Artiklar från Familjeliv