Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nattvandrande barn...

Skrivet av Camilla m Felicia 990114 & Love 011005
är det fler som har det??

Felicia kommer nästan varje natt och hon ska inte tillbaka till sin säng, där ligger hon bara och tjuter och ibland väcker lillasyster. Så för att det ska bli lugnt i huset och en annan också ska få sova får hon ligga hos oss, men jag vill egentligen inte det.

Har ni några tips hur man får barnen att inte nattvandra?
Svar på tråden: Nattvandrande barn...

Följ med henne tillbaka

Skrivet av  Sara med 98+02
och ligg där tills hon somnat om kanske? Bättre än skrik och väcka lillasyster. Det är säkert en övergående period, det händer väldigt mycket i våra 5-6-åringars liv just nu.

Kan hon få sova på madrass i ert rum? Det är också ett alternativ, ni slipper trängas och om hon somnar i sin egen säng får ni ju gå och lägga ifred iaf.
 

för liten säng

Skrivet av  Camilla m Felicia 990114 & Love 011005
Hittills har Felicia sovit i en växasäng som är för liten för att vi skulle kunna ligga hos henne, men nu har vi precis bytt till en våningssäng så då kanske vi skulle kunna följa med henne. Jag har annars tänkt på madrassen som ett alternativ. Jag hoppas att hon kommer att sova bättre nu när hon fått ny säng annars blir det nog en madrass bredvid oss
 

Inga tips

Skrivet av  Helen m. Emilia 9812 och Agnes 0107
Men så har vi det också. De kommer dessutom båda två... Och har så gjort hela livet, faktiskt. Så länge pappa är i Gävle och jobbar är det väl ok, men på helgerna är det ganska trångt. Emilia börjar faktiskt lägga sig på tvären nere vid våra fötter numera, när hon tycker att det blir för trångt.
 

Det har vänt

Skrivet av  Camilla m Felicia 990114 & Love 011005
hoppas vi. Sen ungarna fick sin nya säng, våningssäng, går Felicia tillbaka till den när hon har varit uppe och kissat på natten. Hon väcker oss för att vi ska veta att hon är vaken och hon försöker att få ligga hos oss men vi säger godnatt och då går hon tillbaka. Jag hoppas att det har vänt ordentligt nu.
 

Artiklar från Familjeliv