Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp vad han har blivit stor...

Skrivet av Annelie m Tim-99, Isac-01 & Ida -03
min "lille" kille!
Jag var på föräldramöte på dagis ikväll och när jag kom hem så berättade Tim att han varit ute och lekt med Jasmine (en granntjej som är några år äldre ä Tim, skulle gissa att hon är 8-9 år.)
När jag frågade vad de lekt så sa han:
-Vi satt mest och pratade, och det var faktiskt ganska mysigt!
Jaha, sa jag, vad pratde ni om då?
-Mest om stjärnor och månar o sånt. Och om vi kände nån som hade dött och så....
Så himla gulligt!!

Men minuten senare höll han på att kräkas för att jag och hans pappa pussades...ööhh va äckligt!

Så tjejer är nog ganska mysigt, fast tjejbaciller är äckligt!
Svar på tråden: Hjälp vad han har blivit stor...

Hi hi

Skrivet av  fru Bill
Härligt med barn som kan vara lugna och tänka lite i bland också. Tobias gillar tjejer - som kompisar, men han vågar inte erkänna det i skolan, för då blir man utskrattad. Trist tycker jag. Att han inte vågar ha de kläder han vill tycker jag ju också är trist, men att han inte vågar leka med dem han vill tycker jag är värre. Tänk om ett par år är det nog ännu värre det där med tjejer! Felix får kärleksbrev, men han är så totalt ointresserad.
 

Trist...

Skrivet av  Annelie m Tim-99, Isac-01 & Ida -03
när de inte kan få leka med vem de vill utan att bli retade. Än så länge har ingen sagt något om detta till Tim, men jag börjar märka mer nu att det blir mer och mer uppdelat...
Tim kan fortfarande leka med dockor, men då med Isac eller möjligtvis nån tjejkompis.
 

Apropå hur man "ska" vara

Skrivet av  Emma
Min Siri är jordens tuffaste... Hon är kortklippt, ärver kläder från sin killkusin (som hennes storasyster och tjejkusin bara VÄGRAR att ha), väljer ofta tuffa killkläder med döskallar när vi är och handlar kläder, leker med killar lika gärna som med tjejer OCH blir kär och älskar att pussas (både med mamma och pappa med sina kompisar). Just nu klär hon sig i grön-svart killjacka, rosa fingervantar, svarta kängor, ljusblå mössa med broderade blommor och oftast gröna eller svarta brallor. Folk blir förvirrade för de vet inte om det är en liten kille eller tjej (många tror att hon är en kille).

Vi får se hur länge det håller i sig men än så länge struntar hon i hur man "ska" vara. jag är jättestolt över henne.
 

Artiklar från Familjeliv