Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Emilia ska bli storasyster igen

Skrivet av cia, Emilia 9901, Isabelle 0202 bf 17/6
Nu är det ingen hemlis längre, i juni utökas familjen. Emilia var lika snabb som förra gången att nosa reda på sanningen, kan ju bero på den stora magen : ).
Hon verkar se fram mot det och magen måste pussas innan vi skiljs på morgonen.
Ja då får man se hur livet som 3 barns mamma är.

Hoppas att ni alla har det bra i ett snöigt Sverige.
Svar på tråden: Emilia ska bli storasyster igen

Grattis!

Skrivet av  Babs med Alicia & bf 18/11*+11
Alicia väntar med spänning att bli storasyster också. Jag är idag 11dgr över tiden och även jag börjar tappa tålamod nu. Väntan känns som en evighet för mig, kan bara tänka mig hur den känns för en 6-åring.

Spännande med tre barn! Jag tycker det är väldigt många nu för tiden som skaffar tre barn och jag känner mig själv inte helt främmande för den tanken heller, även om det beslutet känns väldigt långt borta just nu.

Kram till dig!
 

Å vad kul!!!

Skrivet av  fru Bill
GRATTIS!!!
 

Grattis! Här är en till! =)

Skrivet av  Maja m. Axel & Hjalmar & Magen v. 20
Grattis till magen! Du är alltså också synkis med paret Beckham precis som jag är! De har ju en 99:a, en 02:a och ska få en till nu -05. *s* Lite värdelöst vetande är alltid kul.

Axel listade också ut det på tjockismagen. Och nu vet alla... Dagisfröknar, vänner och bekanta. =)
 

Grattis till dig med!

Skrivet av  fru Bill
Jätteroligt!!!
 

Grattis

Skrivet av  cia, Emilia 9901, Isabelle 0202 bf 17/6
Tack för infon hade ingen aning om det. : )
Emilia har nästan lyckats vara tyst, har lovat henne att hon får berätta efter helgen då jag har gjort 12 fulla veckor.
 

Grattis

Skrivet av  Nerica med Tove + 2
va kul med en liten. Livet som trebarns mamma är bara bra. Har ju tre tjejer födda 97, 99, 01.
Det blev en större omställning med tre än med två. Trodde nog att tredje skulle vara lättare än andra, men för mig var det tvärt om. Men det var ju bara i början. Nu är det jättekul med tre barn....nästan så man funderar på en fjärde... :)
 

Och här var det tvärtom

Skrivet av  fru Bill
tyckte omställningen var större med andra. Vad olika det kan vara. Håller dock med om att det är underbart med tre barn. En fjärde har diskuterats, men jag tror vi ska vara förnuftiga och se på vår bostadssituation om inte annat. Men jag tänker aldrig säga aldrig ;)
 

Grattis cia och Maja

Skrivet av  Sara med 98+02
GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!!

Och kan inte låta bli att berätta att även mina tjejer ska få ett syskon till, runt den 20e juni om jag räknat rätt!

Selma är född nov -98 och Edith april -02, ganska jämngamla med cias tjejer, alltså!

Men… kan det synas redan nu? Alltså nog för att jag lagt på mig säkert 5 kg redan och nog för att magen är fet, men kan det verkligen vara graviditeten som syns så här tidigt?! Vore väldans skönt att höra ;o)
 

Grattis till dig också

Skrivet av  cia, Emilia 9901, Isabelle 0202 bf 17/6
Ja att det är en bebismage är det ingen tvekan om. Kan inte ha vanliga byxor sedan 2 veckor. Tycker själv att det är tidigt men har fått mage tidigt med de två andra också dock inte så här mycket och tidigt, men det är väl inte så¨bra ställt med muskulaturen kanske.:)
Vi har nästan samma tid bf för mig är 17 juni.
 

Hi hi!

Skrivet av  Maja m. Axel & Hjalmar & v. 21
Och jag som redan passerat halvtid (20+2 idag) och var på julbord med jobbet igår - UTAN att någon märkte! *asg*

Fast jag har också bebismage, men jag _kan_ dölja den om jag vill. Ska berätta för dem nästa vecka...
 

Grattis!

Skrivet av  Maja m. Axel & Hjalmar & v. 21
Fast jag har redan fått nys om pyret i din mage på att annat snack! Men det är ju inte mindre roligt för det. =)

Klart att det kan synas! Jag tycker också alltid att man känner sig plufsig på en gång. Men även om barnet är litet så blir ju livmodern tjockare och allting förbereder sig ju för att att du ska kunna växa. Då är det säkert en hel del saker som får maka lite på sig. Och det är ju det som syns...
 

Artiklar från Familjeliv