Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

OP klar och vi är hemma igen

Skrivet av MammaMia
Vår lillkille har nu fått sin magmunsop. Det gick bra, trots kramper och lunginflammation och vi är hemma nu. Hugo är en glad trollunge det mesta av tiden, igen. Visserligen har han redan lyckats kräka ett par gånger (fast det inte "går") och han klöks i långa perioder ibland. Då tycker man synd om honom. Och hela tiden så går man liksom bara och väntar på att helvetet ska bryta lös. Känns som om vadsomhelst kan hända. För varför skulle det plötsligt bara vända för oss? Känns inte ett dugg rimligt, faktiskt! Vår ekonomi är på ruinens brant efter detta gräsliga år med extra utgifter (pga resor, sjukhusmat, sjukhustelefon etc etc etc) och inkomstbortfall på tusentals kronor varje månad. Vårdbidraget räcker inte till för att täcka förlusterna. Ändå har vi HELT! Borde nog vara tacksam och glad, men jag känner mig allt annat än uppåt just nu. Kanske beror det på anspänningen som släpper eller kanske beror det på trötthet eller så beror det på att jag är en negativ människa? Inte vet jag, men jag kan bara inte hoppa högt och vara glad. All min glädje är liksom borta ur min kropp på något sätt. Och om några dagar är det jul! Man får bara ta sig samman och klistra på ett leende för ungarnas skull. Det kommer att gå. Det måste ju gå!
God Jul och Tusen kramar till er alla från oss alla. Jag kommer nog att ligga lågt ett tag. Kanske bara läsa lite. Jag orkar inte riktigt.
Svar på tråden: OP klar och vi är hemma igen

Styrkekramar till dig !

Skrivet av  Millimeterns mamma
Hej

Vad skönt att höra att ni är hemma igen och att det går (förhållandevis bra) !

Jag har tyvärr inga tröstens ord till dig utan hoppas att en famn med styrkekramar kan få dig att komma igenom julen.

Många starka kramar
 

Tänker på dig

Skrivet av  Marika
och känner för dig massor. Efter problem med två av mina tre barn så har jag full förståelse för att orken och lusten försvinner. Vill ändå önska dig en riktigt skön jul, så gott det går.
Många varma orkekramar från Marika
 

Artiklar från Familjeliv