Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Elsas mamma is back! *jättelångt*

Skrivet av Elsas mamma
Har inte varit inne här på ganska så länge nu, och blev helt bestört när jag läste igenom lite vad som hänt med er alla sedan sist...

Lille Hugo-gubben! Hur KAN livet vara så fruktansvärt orättvist? Det finns inga ord... Har nog aldrig kramat och pussat på Elsa så mycket som den kväll jag kom hem efter att ha läst om Hugo!
Får samtidigt så dåligt samvete för de gånger när man knappt stått ut med sin egen situation och tänkt att det hade varit lättare om Elsa inte klarat sig alls... Men hur skulle man klara av att leva utan henne??? Vore inte möjligt! Jag sänder de allra varmaste av kramar till dig och din familj, Mamma Mia!!!
Sedan vill jag verkligen be dig att stanna kvar här hos oss, om DU orkar. Du är en av dem som givit mig mest stöd under det år som jag varit här inne och pratat av mig! Så om vi på något sätt kan ge dig stöd i din svåra tid, vore det en ära!!! Vet att du utan tvekan skulle gjort detsamma för vem som helst av oss andra...

För Elsas del har det inte hänt så mycket, känns det som. Vi får visserligen betydligt bättre kontakt med henne nu är förut, hon följer oss med blicken, men ler dessvärre inte än (hoppas verkligen att det kommer!!). Hon växer och följer alla kurvor precis som hon ska, tom huvudomfånget är normalt!! Detta ger ju ändå lite hopp om att nervsignalerna en dag ska nå fram, även om det inte ger några garantier... Elsa har fortfarande mycket tonusväxlingar, mestadels i nacken. Men de påverkar ju hela henne och hon får aldrig någon riktig chans att träna sina egna muskler.
Jag får ibland känslan av att hon förstår och "är med", men inte bryr sig... Någon som känner igen det?

Oj, så långt detta inlägg blev... Sista veckan jag jobbar idag, ska gå hem och börja förbereda mig för nästa barn. Elsa blir ju storasyster den 24 mars!!! Har många olika tankar i huvudet om detta, är självklart otroligt lycklig och förväntansfull, samtidigt som jag är väldigt rädd för att något ska gå fel även denna gång. Hoppas dock att det ska gå bra!!

Många kramar till er alla, men då särskilt till dig, Mamma Mia!
Svar på tråden: Elsas mamma is back! *jättelångt*

Hej och tack

Skrivet av  MammaMia utan Hugo f010502/d040124
Jag är tacksam för att det finns en massa folk som bryr sig om oss och mig! Det var/är en chockartad upplevelse för oss alla. Jag satte på honom overallen lördag middag, pussade honom och gosade och de körde iväg och sedan fick jag aldrig känna hans andedräkt eller se hans leende igen!! Han var på barnakuten för att han inte skulle bli uttorkad av sin maginfluensa. Han är så känslig att vi inte ville köra honom i botten. Allt var lugnt! Hugo var inte sjuk (inte denna gång!) utan slutade bara plötsligt att andas, hjärtat stannade och han dog sin pappas armar. Vi fattade ingenting! Och min man var ensam med honom - jag var inte ens därinne!!!!!! Fruktansvärt att komma in och bara få veta att han är DÖD!!!! Och stackars Janne stod där och såg dem göra hjärtmassage och återuppliva honom,,, alldeles, alldeles ensam!
Jag saknar min lillskrutte så jag blir helt tokig! Jag skriker inombords och tårarna sprutar!! Ja det är ett helvete!!! Livet blir aldrig detsamma igen.
 

Mia, jag vill ge dig en kram!

Skrivet av  Marika
Jag har aldrig träffat dig eller din Hugo men det känns ändå som om jag känner er lite. Jag tänker så ofta på er och det gör så ont i mig. Kan inte förstå vad ni går igenom förrutom att jag inte alls kan tänka tanken att min lilla Cordelia skulle dö ifrån oss. Det värsta, värsta som kan hända en! Förstår att det måste var så smärtsamt att man knappt orkar vidare, fast man måste för sina andra barns skull. Kan inte ta smärtan och sorgen ifrån dig men jag vill ge dig en kram så här och säga att ni finns i mina tankar och i mitt hjärta.
Kram Marika och Cordelia.
 

Tack för kramen

Skrivet av  MammaMia utan Hugo f010502/d040124
Den värmde!
 

Artiklar från Familjeliv