Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

move & walk träning som merkostnad

Skrivet av Mr T
Det var vi som vann i kammarrätten i höstas 2003 mot f-kassan med Move & Walk träning som merkostnad. Kul, och hoppas att många av er kan ta nytta av detta och ser till att inte f-kassan kommer undan längre!!
Men, dem ska ta oss till Regeringsrätten nu!!! Jobbigt för oss. Vi är trötta och sliten, tyvärr och vet inte om vi orkar slåss för detta längre.
Problemenet nu är att HSO som har representerat oss som jurist i målet vill inte representera oss längre!! Dem tycker inte att vi har haft förtroende för dem. Detta pga att dem tyckte inte att vi skulle gå in i muntlig förhandling i kammarrätten. Vi tyckte tvärtom och tror att vi vann målet pga detta.
Men nu orkar vi inte längre. Då är det lika bra att vi har HSO stöd och att deras jurister förtsätter med målet in i Regeringsrätten än att vi lägger ner det.
Att HSO lämnar fallet ser inte heller bra ut för målet.
RBU\'s ordförande tyckte också att HSO\'s agerande är fel.
Vi behöver nu ert stöd därute. Detta påverkar oss alla och är delvis en slag i ansikte mot F-kassan. Skriver nu tillbaka och ber HSO ta upp fallet igen. Please!

Vi tränar på Move & Walk just nu och kommer att titta på hemsidan under veckan.

Tack
Svar på tråden: move & walk träning som merkostnad

Håller tummarna!!!!

Skrivet av  Anna
Jag vet själv hur jobbigt det kan vara. Vi har själva, dvs utan juridisk hjälp, drivit ett antal vårdbidragsärenden samt ärende rörande bostadsanpassning upp till kammarrätten. Det har varit mycket jobb, men det har lönat sig! Handläggarna på försäkringskassan där vi bor är skrämmande dåliga på praxis och korrekt handläggning av vårdbidrag. Detsamma gäller handläggarna av bostadsanpassningsbidrag på kommunen. Tyvärr är det nog inte så många föräldrar som har kunskap eller ork att gå vidare, men det skulle helt klart behövas för att få en riktigt tillämpning av lagstiftning och praxis på området. När vi fick vår senaste positiva kammarrättsdom för ett par år sedan gick dock luften ur oss totalt. Håller tummarna ännu hårdare och hoppas att ni orkar och får rätt, men också att försäkringskassan inte får prövningstillstånd i regeringsrätten. Det är ju faktiskt mycket svårt att få prövningstillstånd i regeringsrätten.
 

Inte vi!!!

Skrivet av  Mollis med Julia (på Move&Walk)
Måste bara säga till er som klickar på Mr T:s info att det är mitt info ni får upp och att det inte är vi som vunnit detta mål. Vi är också på M&W just nu och jag har troligtvis glömt att logga ut ...
Men jag håller tummarna för er att det går bra för er i regeringsrätten!!!
 

Kämpa på!

Skrivet av  MammaMia utan Hugo f010502/d040124
Bara skickar några kramar.
Mia
 

Artiklar från Familjeliv