Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hej

Skrivet av mamma
när kan man se att ett barn är cp-skadat? Alltså på utseendet, rörelser. Vid vilken ålder?
Svar på tråden: hej

Det är väldigt olika

Skrivet av  Astrid med Erik och Daniel 010116
...skulle jag tro, men jag skulle gissa från ca 6 månaders ålder till ca två års ålder (med variation uppåt och nedåt). Min Daniel fick sin diagnos på sin ettårsdag, men vi hade börjat gissa långt tidigare att något inte var som det skulle genom att han var så mjuk i ryggen och hade dålig gripförmåga med händerna.

Det är som sagt var väldigt olika från barn till barn (och vilkin omfattning av CP-skada som barnet har), men det är så det var för oss i alla fall...
 

hej

Skrivet av  mamma
min kille är 7 mån o han skakar på huvudet så konstigt, som om vi menar neej. Det gör han varje gång han skrattar. Är jag knäpp?
 

nej inte knäpp men trött

Skrivet av  lene
detta att tappa kontrollen och undra över små saker tex din pojkes huvudskak Är just sånt man gör då , och med all rätt att vara småbarns mamma tar kraft från en , Se till att vila och att släppa tanken på hur han är osv Om din son skulle ha en cp-skada så visar det sig ändå längre fram i hans liv, Berätta om din oro för bvc , dom borde vara vana vid mammor som frågar om allt och har säkert ett bra svar ,
Lita på att han är samma goa kille vad som än händer och njut av honom,,
 

Artiklar från Familjeliv