Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagisstrul forts...(från nedan) långt

Skrivet av Danni med Isaac-01 o lucas-03
Måste bara skriva av mig lite..
Igår fick vi beskedet från dagis att vi fick avslag för utökad tid för Isaac pga pengabrist. From idag får han endast vara på dagis 8,30-12. Just nu känns allt så himla deppigt. Jag orkar inte mera!
(I ett möte i oktober förra året med hab och dagis blev vi lovade att isaac skulle få vara där 30h/v när syskonet kom för det skulle göra så att hans utveckling stimuleras och att när han är hemma kan jag inte ge han den hjälp han behöver.)

Lillebror är idag 6mån och vaknar 1gång i timmen fortfarande på natten och den enda chans till sömn får jag på morgonen 1-2h men nu måste jag lämna isaac på dagis, innan lämnade pappan honom kl8 så jag slapp gå 30min dit och 30 hem.. Nu hinner han inte till 8,30 så det innebär att jag måste både lämna och hämta. Hur ska man orka???? Det är tungt att gå med syskonvagnen så långa sträckor, speciellt när man inte får sova då orken=noll. Sen är det ju allt runt om kring Isaac, påklädning osv.
Hade vi bara fått utökat till 8-12 så hade varit ok för min del men rektorn ville inte gå med på det alls.

Fick tips idag från BVC-sköterskan att skriva till skolstyrelsen och hon skulle också försöka ringa dom och förklara vår situation.

Fortsättning följer... :-(
Svar på tråden: Dagisstrul forts...(från nedan) långt

Usch vad tråkigt!

Skrivet av  Nikki
Nu är jag här inne igen och läser *S*

Vi var ju med om samma sak när vi fick Lucas, alla vi kände i Malmö som hade barn med Downs syndrom fick ha barnen på dagis HELTID när de fick syskon. Till och med de friska barnen fick vara där när de fick ett handikappat syskon. Men vi fick inte ha Emma mer än 15 timmar!!!!!!! Vi överklagade och det var många turer fram och tillbaka! Har ni bett kuratorn på hab om hjälp med överklagandet? Jag är själv sjuk (har fibromyalgi) så jag tog även upp det när det gällde dagisplatsen. Jag orkade inte ha ett spädbarn hemma (som krävde massor och som hade kolik) och ett handikappat barn som också krävde massor samtidigt som jag själv var sjuk. Jag sa att då får jag bli sjukskriven av min läkare också får barnens pappa stanna hemma från sitt jobb MEN det var ju inte lönt att hota med det för det hade ju inte kostat dagis några pengar utan FK! Långt om länge fick vi mer timmar till Emma och hon gick 25 timmar per vecka. Har tyvärr inte några bra råd som kan lösa era problem med dagis men vet hur det känns!

Kram

Nikki
 

skönt att man inte är ensam..

Skrivet av  Danni med Isaac-01 o lucas-03
Skönt att man inte är ensam om att gå igenom detta.
Fattar inte att kommunerna kan vara så olika. Funderar allvarligt på att flyta från trelleborg.

Jag pratade med bvc-sköterskan idag som verkligen är en klippa. Hon försöker ordna tid hos psyk så att jag ev kan bli sjukskriven så pappan kan vara hemma. Då kanske man får lite mer ork att kämpa vidare.

Kram
 

Hej Danni!

Skrivet av  Nikki
Du, flytta bara INTE till Vellinge *S*

Det är så trist att man måste kämpa för allt. Att man inte bara kan få njuta av livet någon gång! Men tyvärr är det ju oftast folk som inte har någon kunskap om handikapp som sitter och beslutar om våra barns och våra egna liv!

Hoppas det löser sig för er och att du blir sjukskriven över sommaren i varje fall så din sambo kan vara hemma så du får vila upp dig och ladda batterierna!

Kram

Nikki

P.s Har ni en kurator som har ett förnamn som börjar på L och efternamn som börjar på E? D.s
 

Hej

Skrivet av  Danni med Isaac-01 o lucas-03
Vi lyckades till slut få igenom att dagistiderna blir 8-11.30 fram till juli då sambon har semester. Sen får vi ta nya tag, jag ger mig inte förrän vi får
8-14!!! :-)

Jo, vi har samma kurator! Hon är ett stort stöd. Super trevlig :-)

Kram
 

Artiklar från Familjeliv