Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tips mottages gärna

Skrivet av Neja
ang var man kan söka pengar till träning.
Det är så här att vi har fått träningstid i Nässjö på Move & Walk men har inga pengar. När jag anmälde mitt intresse så trodde jag att landstinget skulle betala men det visade sig att deras pengar är slut. Vi kan söka till nästa år men då är det försent. Vi behöver hjälp nu eftersom vi är missnöjda med habiliteringens insatser. Vi söker givetvis ur deras egen insamlingsstiftelse men vad jag förstod så får man inte hela beloppet därifrån. Finns här någon som har något tips på någon fond eller stiftelse.
Svar på tråden: tips mottages gärna

sos.se

Skrivet av  njila med Noah och Simon
tror jag de hette. Där kan du få ett skräddarsytt häfte med fonder och stiftelser som just du kan söka, beroende på behov, var du bor, osv. Det är inte helt uppdaterat, det är mycket ringande, och många brev blir det. Väldigt många fonder har ingen utdelning i år pga av lågkonjunkturen. Andra hade sista ansökan i mars och april. Lions och liknande har lokalavdelningar i landet, dit kan du ringa och fråga om ansökningar och utdelningar, de har ingen ansökningstid. Många fonder kräver upplysningar om inkomster, då är det bra om du är ensamstående mamma, fast inte på socialbidrag. Cp-fonden tittar på inkomst. Många fonder delar bara ut några tusenlappar så ska man komma upp i ca 40 000 blir det många många brev och telefonsamtal.
Vi ska till Nässjö och träna i oktober/november och vi har fått ihop så pass mycket att vi känner att vi vågar oss på detta riskföretag i förkylningstider. Och jag blir tvungen att ta lillebror med också......
Vi kanske ses där, lycka till med fonderna!
 

Artiklar från Familjeliv