Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

njila med Noah och Simon

Skrivet av Helen
Hej och tack för hjälpen med fonder. Hur gamla är dina barn och vilken cp-skada handlar det om. Har ni varit i Nässjö tidigare, i så fall är ni nöjda?
Vi har bestämt oss för att åka trots att det kostar oss väldigt mycket. Ger det resultat är det ju värt det. Jag ska också ha en liten med mig. Mina tjejer är 5 år (spastisk diplegi) och sedan lilltjejen som kommer att vara 8 månader när vi ska dit.
Vår första dag är den 18 oktober.
Svar på tråden: njila med Noah och Simon

Helen

Skrivet av  Susanne
Hej!
Vi var i Nässjö i mars (4 veckor)och känner oss mycket nöjda. Vi kommer också att åka upp den 18 oktober, för fyra nya veckor. Vår son är 3:3 år, så vi hamnar nog inte i samma träningsgrupp, men vi kommer ju garanterat att träffas. Är det tvillingar du har?
 

inga tvillingar

Skrivet av  Helen
men det lät så när man läste det. En tjej på fem år och så en liten tjej som kommer att vara 8 månader när vi ska dit.
Får ni betalt, har ni fått det båda gångerna i så fall. Jag är så besviken på landstinget. Vilket landsting tillhör du?
 

Helen

Skrivet av  Susanne
Hej!
Missuppfattade visst det där med ålderna på dina tjejer...
Förra gången fick vi inget från landstinget, men ett litet bidrag från annat håll. Direkt när vi kom hem började vi spara för en ny träningsperiod, för ca. 1 månad sen fick vi ett brev där det stod att någon som hade sökt bidrag hos landstinget hade ångrat sig. Överst i högen av ansökningar låg vi. Underbart att äntligen få vind i seglen!! Vi tillhör region Skåne. Var kommer ni ifrån?
 

vi tillhör

Skrivet av  Helen
också region Skåne. När vi var på bedömning i Nässjö berättade de att det finns barn som har fått betalt två gånger på samma år från region Skåne. Det tycker jag är fel då är det bättre att fler får varje år.
 

!!!!!!!!!!! vi ska dit samtidigt !!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet av  njila med Noah och Simon
Noah ska träna 11-13 med Sophie, tror jag, för det är henne jag pratat med. Han är drygt tre år har lindrig-måttlig spastisk diplegi, är gående och springande, och pratande som en fors.
lillebror Simon är vid det laget 1 1/2 år och jag bekymrar mig för barnvakt. Han kommer inte att sitta snällt i ett hörn och leka under träningen. De där nere har lovat ordna barnvakt på något sätt. Det är ju bara två timmar och just den tid Simon äter och sover.
Hur ska du göra med den lilla? Och hur yttrar sig den storas skada? Vi kanske är i samma grupp!
 

inte samma grupp

Skrivet av  Helen
Amanda ska träna fyra timmar om dagen. Jag tror att hon hette Sofie eller Sofia som skulle hålla i den gruppen så det verkar ju som det skulle kunna vara samma grupp förutom timantalet. Amanda har spastisk diplegi och går med rollator men vi längtar så efter att kunna slänga ut rollatorn.
Jag kommer troligen att ha någon med mig upp som passar den lilla tjejen. Min sambo ska med upp 1 eller 2 veckor.
 

Artiklar från Familjeliv