Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

MRT

Skrivet av orolig mamma
Hej! Vår son som är 12 mån. nu, ska MRT-undersökas om en vecka. Vi är oroliga. Hoppas allt går bra, med sövningen osv. Jag undrar om det är någon annan som behövde gå igenom det? Är det någonting vi behöver att oroa oss för?
Jág vet neurologen sade att det inte finns någon risk, men för mig bara att komma in på sjukhuset och se nålar... är tillräckligt skrämmande. Och nu kommer jag att se min lille son med nålar... blir det fruktansvärt ont.
Skulle vara tacksam för all svar!
//orolig mamma
Svar på tråden: MRT

Ta\'t lugnt!

Skrivet av  NettanN
Det är inget att oroa sig för. Är du nervös så känner din son det på sig. Min flicka (nu 10 år) gjorde sin första MRT när hon var 1/2 år och har efter det sövts massor med gånger. Första gången var värst. Jag var med när hon sövdes och hon bara skrek (vilket hon nästan ALLTID gjorde) och när sen narkosen verkade så blev hon knäpptyst. Det var jobbigt, men det är absolut inget att oroa sig för. Om du tycker det är så jobbigt så kanske någon annan ska vara med honom under sövningen?
 

Jobbigt!

Skrivet av  Johanna och Mattias
När min son gjorde sin första mrt så var det nog jag som tyckte att det var jobbigt inte han, han satt i min famn när han sövdes och jag kunde inte hålla tårarna borta jag vet inte varför jag grät men det var jag inte ensam om sa sjuksystern som följde mig ut..
Allt gick bra och det är nog bara jobbigt för barnet att vakna det tar lite tid innan dom är helt vakna men man får åka hem samma dag om allt är bra!! Kramar till er!
 

Tack!

Skrivet av  orolig mamma
...för att Ni svarade!
Nu när tiden närmar sig så är jag mer o mer orolig, men jag förbereder mig, för att så klart vill jag vara där när han ska sövas. Det blir jobbigt, men det viktigaste att jag är där för honom (tillsammans med pappan förstås).
Tack igen!
//kramar från oss...
 

Artiklar från Familjeliv