Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hejsan!

Skrivet av bittizen
jag är en 38 årig gbg are med 5 barn..19..14..12..11 och 3 månader..jag älskar rosa kläder till min tös.,.gärna glitter och spets..och blått till pojkarna..vaddå könlösa kläder?..var glad åt att det finns så mycket fint till dom olika könen..en liten pojk i sjömanskostym och en flicka i rosa klänning med spets..underbart..nu blir jag mormor 1 april..å jäklar vad rosa el blå kläder ja kommer köpa=)
Svar på tråden: hejsan!

Vad tycker barnen själva då?

Skrivet av  Superwoman
De flesta av dina barn är ju såpass stora att de borde ha en del egna åsikter i frågan... :-)

Jag är bara lite nyfiken, jag känner flera som totalrevolterat mot föräldrarnas klädsmak när föräldrarna haft väldigt bestämda åsikter, om inte förr så i puberteten (jag är nog ett exempel på det själv förresten - jag är rödhårig och fick ABSOLUT inte ha rosa (det var tydligen en totalt förbjuden kombination) och dessutom var mina föräldrar väldigt 70-tals-PK så det var mest blått, brunt och gult i garderoben - behöver jag säga vilken färg 70% av alla kläder i min garderob hade när jag var 15? ROSA... *s*)

Är dina barn fortfarande överens med dig om att pojkar ska ha sjömanskostym och flickor klä sig i rosa glitter? *nyfiken*
 

*s*

Skrivet av  bittizen
inte sjömanskostym längre..men väldigt pojkaktigt ja..definitivt inget glitter iaf..tösen är väldigt flickig..gillar jeans fast har ofta ngn detalj som är typisk flickig..å joo..som rödhårig är rosa tabu tycker även jag*är själv rödhårig*s*
 

Artiklar från Familjeliv