Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har hittat ett nytt syndrom

Skrivet av Ann m Fanny & Frida
som KAN stämma in på Frida. Jag letar ju ständigt och jämt efter något som kan passa in på henne och Smith-Lemli-Opitz syndrom skulle kunna göra det på iallafall en hel del punkter. Inget kul syndrom, om man nu jämför med Noonans som var det jag ställt in mig på, så jag hoppas att det inte är det hon har. *suck*

Är det någon här som vet någon som har syndromet? Det är ju inte så vanligt så förmodligen inte.... :-/

Usch nu vill jag bara att det ska bli vardag så jag kan ringa sjukhuset och be dem kolla efter detta......

Deppig
Ann
Svar på tråden: Jag har hittat ett nytt syndrom

Det finns en förening för SLO o de har

Skrivet av  Ullet
kontaktpersoner som du kan irng o prata med. Man misstänkte det på Plorpen men det var inte det. *ler* Hon jag pratade med var jättetrevlig o hade mycket att berätta. Sök på det o ring dit så får du snacka med någon som kan detta. SLO är hemskt ovanligt.
 

Ok, tack!

Skrivet av  Ann m Fanny & Frida
Jag ska först prata med Fridas läkare på tisdag innan jag ringer till någon annan, tror jag. Det som inte stämmer alls med SLO är att Frida var ovanligt stor när hon föddes (3620 gram i v 35+5) plus att hon hade mycket fostervatten, vilket brukar vara motsatta förhållandet vid SLO. Jaja, vi får väl se... Hon kanske bara har en släng av det? *ler lite*

Ann
 

Artiklar från Familjeliv