Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej! Hoppas vi är välkomna här.

Skrivet av Mollis och Julia
Jag har hoppat runt en del och skrivit och läst på olika snack och nu är jag här. Jag har en dotter som vid 4 månaders ålder i oktober-01 fick diagnosen LCHAD. Det är en mycket ovanlig ärftlig ämnesomsättningssjukdom som orsakas av en mutation i första kromosomparet. Sjukdomen innebär att Julia inte kan bryta ner långkedjigt fett och det finns i allt vanligt fett. Hon ska äta en fettreducerad kost där vi sätter till MCT-fett. Just nu äter hon inget alls utan hon har en knapp på magen och genom den får hon sin specialvälling. Innan vi fick diagnosen var Julia sjuk väldigt mycket och när hon var 17 dagar gammal fick hon en svår infektion och höllpå att inte överleva. Hon är idag en pigg och glad tjej som växer som hon ska men är mycket sen i utvecklingen på alla plan. Hon sitter inte ens själv ännu. Jag är anställd som hennes personliga assistent och i oktober ska vi åka till Nässjö Move&Walk på träning i fyra veckor. Titta gärna in på Julias hemsida och vi blir jätteglada om ni skriver i gästboken.
Hoppas att vi är välkomna här hos er.
Kram!
Svar på tråden: Hej! Hoppas vi är välkomna här.

Välkommen hit!

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn!!!
Anne heter jag och har fyra barn. Min minsting; Christian 3½ år har ds.

Du kan se mina troll i min info.
 

Tack för välkomnandet!

Skrivet av  Mollis och Julia
Visst är det väl du som är med på hablistan? Sanna heter jag men skriver inte så ofta på listan.
 

Japp

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn på vift
det stämmer, jag är med där.. och på några (många) fler listor..*S*
 

Artiklar från Familjeliv