Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

angelmans syndrom

Skrivet av Camilla
Finns det någon som har ett barn med angelmans syndrom eller känner någon som har det, Vi fick den diagnosen på våran son nyligen, Han är 4 år och vi har länge väntat på att få en diagnos, han har alltid varit ett ??. Det är första gången jag skriver här men jag har varit inne vid ett par tillfällen och läst om allas underbara barn.
Svar på tråden: angelmans syndrom

Välkommen!

Skrivet av  Linfag
...till sidan!
Tyvärr känner jag inte till angelmans syndrom. Vad är det för symptom? Jag är alltid nyfiken på "nya" syndrom, tycker det är intressant(och samtidigt beklagligt förståss!)
Hoppas någon annan här kan hjälpa dig!
Kram Linda
 

Angelman

Skrivet av  Camilla
Symtomen på ett barn med angelmans syndrom. En förlust av kromosommaterial i den 15.e kromosomen. Vår son är sent utvecklad motoriskt. Knyckig balans, men klarar sig bra. Kan utveckla svår utvecklingsstörning, har epilepsi. Hyperaktivitet, sömnstörningar. En väldigt aktiv kille. Han har ännu inget tal mer än att säga mamma och pappa, men han har en väldigt bra språkförståelse så han förstår vad vi säger till honom. Han tillbaka använder sig utav teckenkommunikation, vilket funkar bra än så länge. kommer inte på mer nu att skriva, måste kolla vad busen gör ute i köket. / Camilla
 

Det finns en lista för ANgelmanns

Skrivet av  Ullet
syndrom, jag kan hjälpa dej att komma i kontakt med den om du vill eller inte redan är med där, har en pojke som misstankar om ANgelmanns finns pga hans särskilda beteenden men kromsomtest visade ingenting. Hör av dej!
 

Till Ullet "Angelmans syndrom"

Skrivet av  Camilla
Skulle hemskt gärna vilja veta vad det är för lista du menar. Är fortfarande så ny angående detta syndrom på våran son, hittar fler och fler sidor angående syndromet. om jag förstod rätt i svaret så finns det misstankar på Angelmans syndrom på din son. Berätta gärna om du vill. Kram från en mamma med en son som har detta syndrom. Hör av dig
 

Maila mig så ska jag berätta både om

Skrivet av  Ullet
isak men även om listan. Hör av dej till mig på [email protected]