Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående Turner

Skrivet av Turner + DS mamma (samma barn)
Hej, jag skriver oftast på DS listan för min tjej 1,5 år har DS. När hon föddes såg man också att hon även har Turner syndrom. Finns ca:40 såna kända fall i världen. Så nog är hon unik våran unge alltid. Jag kunde bara inte låta bli att lägga in ett inlägg just pga av det. Vår tjej har en hel Turner + DS och är den sötaste goaste piggaste tjej man kan tänka sig. Jag skulle aldrig välja abort pga av Turner. Det finns massor med hjälp att få och dom har ett normalt liv. Så snälla låt er inte skrämmas av Turner och gör inte abort det är ett misstag. Jag skulle aldrig vilja vara utan min tjej.
Svar på tråden: Angående Turner

Hej.

Skrivet av  Ann
Den diskussionen som var nedan om att avbryta pga Turner var inte den vanliga varianten av Turners syndrom utan som min läkare sa "malign turner" dvs en kromosomförändring som är mycket allvarlig och där barnen med all sannolikhet dör redan i magen.

Jag har själv en flicka med Noonans (som är väldigt snarlikt Turners) och skulle aldrig abortera för något så lindrigt som Turners, det vore ju helt absurt. I min värld iaf. :-)

Måste vara kul att ha en så speciell tjej! Hur ser hon ut, som Turner eller DS eller en blandning? *nyfiken*

Ann
 

Hejsan

Skrivet av  Turner + DS mamma (samma barn)
Jo jag förstod att det var en annan allvarligare sort jag ville bara poängtera den vanliga Turnern att man inte ska bli rädd för den avvikelsen eller av misstag likställa dem med varandra. Jag var säkert otydlig, svara de lite i affekt då jag själv sitter med mitt lilla "blandbarn" och bara älskar henne så mycket och hon är så härlig och livfull. Vill inte att nån ska tro att Turner barn inte är det.
Hur ser hon ut... Bra fråga! Ljust hår, intensiva gröna ögon och ett bedårande leende som får alla på fall!
:-))) Skämt åsido jag förstår vad du menar. Även om det är min beskrivning av henne så rent utseende mässigt med de avvikelser hon har så tar DS klart över. Hon ser ut så som dom brukar göra. Platt ansikte lite sneda ögon. Av Turner ser man inget men hon har dock alla problem som följer Turner. Tyvärr är många av dom problemen också förknippade med DS så hon får lite dubbelt upp tyvärr av vissa saker. Typ syn, hörsel mm.
Det som inte påverkas dock är humöret och personligheten. Hon har ett underbart härligt sätt och ler mot allt och alla, en riktig solstråle.
 

Härligt!

Skrivet av  Ann
Även min lilla Noonanstjej är som en skinande sol för det mesta, så underbart glad.

Lycka till med din unika lilla tjej! :-)

Ann
 

Artiklar från Familjeliv