Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dilemma (långt med snuskvarning)

Skrivet av Hon med ångest
Har varit i fjällen över jul och nyår med min man och min pappa. Dessutom var hans kvinna med och även hennes son. Min man och jag fick (naturligtvis) sova i samma rum som hennes son som är en jättesnäll gänglig, finnig kille på 15 år. Stugan var pytteliten och jag sov i överslaf med tydlig utsikt över hans säng. Andra natten tycker jag att det rör sig otrevligt rytmiskt under hans täcke. Jag blundar så det värker i ögonen och till slut så somnar jag. I förrgår vaknade jag till och då såg jag tydligt att han låg och runkade under täcket! Helt plötsligt drar han ner täcket utan att säga ett ljud och gör det som händer efter en stund. JAG SER ALLT. På nått sätt mår jag så jävla dåligt av att ha sett detta. Var bara tvungen att skriva av mig!
Svar på tråden: Dilemma (långt med snuskvarning)

Vill trösta

Skrivet av  Sliskan på sniskan
Du mår dåligt av det och det är ju inte roligt och känna så. Själv har jag sett en gubbe stå och onanera på sin hotellbalkong på Mallis mitt i natten. Jag blir fortfarande full i skratt när jag tänker på det. Det var inte jag som såg det först utan en engelsman (semesterflirt) som utbrast: He´s playing with himself?! Ett roligt minne som sagt. Jag vet inte hur du ska slippa få ångest för det du såg. Var det för att du råkade se? Eller var det för du känner grabben? Kom i håg att det inte är ditt fel att han gjorde det han gjorde. Hoppas du kommer att känna dig bättre.
 

Ursäkta, men...

Skrivet av  Nea
varför ska_du_ha ångest över det? Han gjorde ju bara vad förmodligen alla grabbar i 15-årsåldern gör ;-) Förmodligen skulle han skämmas ihjäl om han visste att du sett. Försök släppa det där.
 

och tjejer. *imt

Skrivet av  Babbel
lkj
 

Naturligtvis *s* (imt)

Skrivet av  Nea
 

Kan bara säga

Skrivet av  -
att jag håller med. Har vuxit upp med två bröder....
 

också illa berörd

Skrivet av  Svärdotern
om något sådant skulle hända. Jag har läst svaren från de andra och det verkar som om de har högre toleransnivå än jag (ohc du?) vad gäller såna här saker. Självklart ligger man inte och runkar när det är andra i rummet!! Lika självklart som man inte har sex med andra i rummet (om de inte är med på´t..)Det är _inte_ "sånt pojkar gör"...

Jag skulle nog ta ett snack med hans föräldrar, säga att de nog ska hinta sonen om att runkandet är ok, men att man gör det då man är helt ensam... De behöver ju inte säga att du sett det för då lär han väl skämmas ögonen ur sig, men de kan ju förklara att det är en så privat handling..

Själv skulle jag ine kunnat hålla tyst den natten heller utan nog utbrustit ett "va fan, ligger du och runkar" eller fått ett stort skrattanfall eller iaf visat att jag varit vaken...

kram
 

Nää

Skrivet av  
Han kan ju ha varit halvsovandes när han gjorde det.

En 15-årig pojke är otroligt känslig. Man kan inte bara säga åt honom att sluta runka när han håller på.

Killar i den åldern vet inte vad dom ska göra med sitt morgonstånd. Det kan vara väldigt obehagligt och det finns bara ett sätt att lösa det på och det är att få en utlösning.

Men visst är det olämpligt att lägga grabben ihop med två andra på det sättet. Han kunde kanske ha sovit på soffan eller på golvet hos föräldrarna istället.
 

jooo

Skrivet av  s
men jag tycker faktiskt att man kan ta upp det med honom. Visst vet jag att en 15-åring är känslig, men inte för det så..Jag skrev också att man inte behöver nämna just denna incidenten utan ta det i lite vidare ordalag att man kanske ska göra det i ensamhet.
Jag _tycker_ faktiskt att det är privatsak att ligga och onanera! Skulle du tycka det var lika "ok" för en tjej??

Att jag sen kasnke skulle vara i okänsligaste laget om jag sagt något det må så vara, det hade isf varit "i stundens hetta" så att säga. (jag hade vaknat och inte visste vad jag sa)

Du får tycka vad du tycker och jag vad jag tycker. Jag har varit på åtskilliga övernattningar med tonåringar och aldrig har jag då varit med om att någon legat och onanerat bland de andra.


 

Blärkas

Skrivet av  Bea Bom
Jag hade nog också tyckt det varit jobbigt att hamna i din situation. Däremot tycker jag _inte_ att du ska ta upp det med hans föräldrar eller ens med honom. Sex med sig själv är en privatsak, även om man är dum nog att runka i samma rum som 2 människor man tror sover.

För att komma över den jobbiga känslan tror jag att du kan skriva här, diskutera med oss, försöka komma fram till varför det var så jobbigt för dig. men, som sagt, blanda inte in den stackars finnige tonåringen i det.
 

Artiklar från Familjeliv