Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Små ord som

Skrivet av Mmaria
känns stora för små barn.

Sonen på fyra år är förkyld och det plingar på dörren. Han och storasyster springer dit och där är farmor. Farmor säger inte hej utan att hon inte vill krama honom då han är sjuk.

Sonen springer in i ett rum.

Farmorn lämnar en påse, vi vuxna hann inte ens fram till dörren för att säga hej.. hann se i fönstret att hon åkte iväg i bilen.

Storasyster berättar vad farmor sagt och vi letar upp sonen som är jätteledsen.
Maken ringer upp sin mamma och säger lite snällt ifrån och berättar att sonen blev jätteledsen.. farmor slår ifrån sig.

Sonen på fyra år satt i ett hörn med tårar i ögonen och sa att ingen vill ha honom för han är sjuk.

Visst.. hon är rädd för smitta men man får inte bete sig hur som helst mot barn! Varför inte säga hej, rufsa om hans hår och ropa hej och hejdå in till oss?

Menar själv kommer hon förkyld och kramar barnen. Pussar på dom o så.
Svar på tråden: Små ord som

Konstig relation ni har

Skrivet av  Babbel
Brukar farmor göra så där?
Visste ni inte att hon skulle dyka upp?

 

Men det är ju det

Skrivet av  Grönluvan
hon skriver (underförstått). Att farmor beter sig så för att sonen är förkyld. Annars beter hon sig _inte_ så.

Det som är konstigt är att farmor själv, när hon är förkyld inte tar hänsyn till att barnen kan bli smittade.
 

Har du två nick?

Skrivet av  Babbel
Eller varför svarade du på mitt svar till trådstartaren? Låt henne svara själv.
 

Varför då???

Skrivet av  Grönluvan
Detta är ett _diskussionsforum_ om du nu inte förstått det (heller).
 

Men hur kan du svara

Skrivet av  Babbel
på mina frågor till trådstartaren?

Det hade väl varit annorlunda om jag hade en åsikt? DET är en diskussion, när man utbyter åsikter. Ställer man en fråga betyder det att man önskar ett svar av någon.

Du startade inte tråden och kan inte svara.

Kom med åsikter sedan när hon svarar istället. Då har du något att kommenterar.

*skakar på huvudet*

 

Babbla på du bara, det är du iaf bra på... imt

Skrivet av  Grönluvan
 

Citat

Skrivet av  Hilda som tittar in för första gången!
"Det som är konstigt är att farmor själv, när hon är förkyld inte tar hänsyn till att barnen kan bli smittade".

Hur kan Grönluvan veta att Mmaria\'s svärmor gör så om inte Grönluvan och Mmaria är samma person.

Töntigt att använda 2 olika nick i samma tråd, som om det vore två personer när det är samma person.
Sen hör det inte till saken om det är diskussion i allmänhet eller svar på fråga.
 

Det står ju i ursprungsinlägget!!

Skrivet av  Superwoman
Läs de igenom inläggen ordentligt innan du börjar anklaga folk för saker och ting. Trist!
 

Citat igen

Skrivet av  Fia
Läs Mmarias inlägg så ser du att hon skrev såhär:
"Menar själv kommer hon förkyld och kramar barnen. Pussar på dom o så."
 

Nu är jag nog

Skrivet av  Mmaria
väldigt trött men frågar vänligt ändå.

Skriver du att jag och Grönluvan är samma person?
 

Tråkigt Hilda...

Skrivet av  Maria.K
Nickspekulationer är mot snackreglerna!!!
 

Njo

Skrivet av  Mmaria
hon är lite knepig när det gäller sjukdomar.
Men konstig relation vet jag inte... har nog haft värre med andra typer. Det finns människor som aldrig klarar att se längre än till sin egen person.

Nix, hade ingen aning om att hon skulle dyka upp med pryttlar. Tyydligen *blänger nu* så visste min kära make att dom skulle komma men inte vilken tid.. men sade inget till mig. (farmor visste alltså barnet var sjukt)

Sen måste jag säga att det för mig är okej om någon annan svarar på en fråga som är ställd till mig. Och som jag har uppfattat det här på Aff så är det okej överallt.
 

Meddela att hon inte är välkommen

Skrivet av  mi
till er om hon beter sig så. Då får hon stanna hemma och skicka med posten istället om hon vill ge er något. Sådär gör man inte.
 

Maken

Skrivet av  Mmaria
fick ta hand om "det" eftersom det är hans släkt. Tillsägelsen ivägskickad men inte mottagen sas. Tror inte hon riktigt fattar när hon gör fel eller så vägrar hon erkänna det. I vilket fall som helst är ordet "förlåt" ett ord som inte finns i hennes ordlista. Farfarn som är den mest reko karl som finns uppfattade klart och tydligt tillsägelsen och kommer att ha den i minnet. (han var inte med in, för i så fall hade han mildrat farmors fadäs mot lillen)
 

Lite knepigt

Skrivet av  Anonym i detta snack
Jag har själv problem med att min mamma inte förstår att min store pojke blir ledsen om hon stannar väldigt kort tid eller inte tar sig tid med honom när hon är här. Jag tror att det kan vara svårt för släktingar att respektera barnens känslor i alla lägen. Min mamma kan föreslå att hon ska komma förbi med någonting utan att komma in av olika skäl, men det tackar jag numera nej till, vad det nu är får vänta tills hon har tid att komma in. Jag har också fått förklara att besök där vi vuxna fikar och hon sen går hem inte fungerar, då blir sonen bara ledsen. Försök förklara! Lycka till.
 

Det där

Skrivet av  Mmaria
har jag märkt hos andra vuxna med. Dom verkar ha glömt hur barn tänker och uppfattar. Tålamod med barn är kanske något som släktingen ifråga tappade då deras egna blev stora...
Som jag skrev till mi.. maken fick ta hand om det hela.
 

Så kan min mamma också göra, men det gör inget

Skrivet av  Anette
eftersom hon träffar barnen så ofta (varje dag) att de inte tar det så allvarligt. Då tycker jag det är stor skillnad.
Fast... nää, inte ens så hade min mamma gjort. Hon hade nog aldrig haft så bråttom att hon inte hann prata med sitt barnbarn. Rädd för förkylningar och magsjuka (t.ex.)är hon dock eftersom hon tar hand om min mormor som vid 85 års ålder inte klarar av så mycket när det gäller sjukdomar. Det har vi förklarat för barnen och de förstår att om gammelmormor blir magsjuk kan hon dö och det vill vi ju inte. Visst blir lillebror sur när han inte får gå till gammelmormor när han är förkyld men det är såna smällar man får ta...
 

Tror inte

Skrivet av  Mmaria
att farmorn kommer göra om det där igen.. får man hoppas. Hon kan vara väldigt "klumpig" ibland men.. man får ta det onda med det goda :-)
Är på bättre humör idag eftersom det kommit en nästan ursäkt till sonen, det var rena Kors i taket så häpna blev vi.
 

Artiklar från Familjeliv