Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Suck!

Skrivet av Isses mamma
Torrträningen med vår tvååring har gått som smort hittills. Hemma! Så har vi kunnat ha honom hemma på heltid förra veckan o denna, ingen dagmamma. Han har gått med rumpan bar el i kalsonger, men även långbyxor utan särskilt många missöden. Men igår skulle vi iväg o storhandla samt hälsa på gamla faster, så då satte vi på blöja. Och idag har han "glömt" allt! Kissat ner 4 el 5 brallor, jag har tappat räkningen på blöta byxor jag slängt nerför källartrappan. Pölar än här, än där...

Back to basics, inga byxor. Nu kryper han runt bland de nya julklapparna som en liten byxlös parvel. Fast det är den dag på året som man ju gärna vill att han ska vara fint klädd! (ja, nu är ju allt i tvätthögen o imorgon är vi hemma själva ändå, så till annandagen har vi väl tvättat upp det mesta)
Jag VET att det går över o han snart är tillbaka som innan. Men man blir ju förtvivlad, somliga dagar _måste_ man väl sätta dit blöjan? För just när man är framme vid kassan i mataffärens jättekö kommer han väl på att han ska kissa annars? Hur gör ni andra, med halvtorra småbarn som inte kan vänta på att kissa el bajsa tills mamma "bara" betalat, eller stannat bilen eller nåt annat som man inte kan avbryta på tre röda sekunder?

GOD JUL förresten! Utöver dessa små missöden har vår dag varit toppen!
Svar på tråden: Suck!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv