Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blöjfritt endast på dagis?

Skrivet av Anna m Embla 020914
Dagispersonalen berättade igår att en av pojkarna på min dotters avdelning hade slutat med blöja då de hade inomhusaktiviteter och frågade om vi var intresserade av att göra detsamma.

Vi har ännu inte börjar "potträna" annat än att vi frågar henne om hon vill kissa/bajsa då vi ändå passar på att byta blöja. Ett par gånger har bajsandet hamnat rätt, men oftast inte. Hon har mao ingen koll på ordens innebörd och kroppen är antagligen inte utvecklad.

Dock blir man ju lite sugen på att haka på dagis förslag om att börja med blöjfritt på dagis. Maken min är dock lite skeptisk då han är rädd att hon kommer att skämmas om hon kissar ned sig, men detta är inget vi vet eftersom vi inte ens testat det hemma. Han grundar sin rädsla på att hon skäms då hon bajsar på golvet de gånger hon går utan blöja. Men denna skam är kanske bara riktad emot att hon gör mamma och pappa besvikna och kanske är det en helt annan sak att göra det på dagis. Jag vet inte...jag spånar fritt ;)

Men vad säger ni? Ska vi haka på erbjudandet?
Svar på tråden: Blöjfritt endast på dagis?

Man kan ju testa om hon är mogen...

Skrivet av  m
...d.v.s. om hon skapligt ofta lyckas kissa/bajsa när hon är på toa/pottan, är hon inte mogen alls skulle jag inte göra det ÄN. MEn testa då och då om hon kan styra att göra det på toa/potta.
 

Artiklar från Familjeliv