Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Barnsäkra" korkar till maskindiskmedel

Skrivet av Kickan
Jag har funderat över varför det inte går att köpa förpackningar med maskindiskmedel som har barnsäker kork. Alla märken verka ha förpackningar som mycket enkelt kan öppnas av små barnhänder. Tändvätska och klorin har t ex barnsäkra korkar. Men varför inte maskindiskmedel.Är det någon som vet?
Svar på tråden: "Barnsäkra" korkar till maskindiskmedel

Jag har aldrig varit med om......

Skrivet av  Teolinda
...maskindiskmedel som INTE har säkert lock. Men det är när jag köpt pulver. De har alltid hat säkerhetsspärrar. Köper jag däremot tabletter, ligger de alltid i kartong. :-(
 

tips om tabletter...

Skrivet av  T&H
Vi har haft tabletter vid något tilfälle och då gör vi så här: Vi fyller den barnsäkra pulverförpackningen med tabletter. Öppningen är ju stor så det är inga problem, ibland kör de ihop sig i öppningen och då får man pilla lite. De tabletter som inte får plats låser vi in i medecin/verktygsskåpet så länge. Hipp och hurra för IKEA som gör fantastiskt bra och snygga låsbara metallskåp. Det pyttelilla medecinskåp som fanns i städskrubben i vår lägenhet var ju ett rent skämt!
 

Hm...

Skrivet av  Ka
...kanske det beror på att gamla människor och andra som har svaga händer och fingrar p.g.a. sjukdom ska kunna öppna förpackningarna? Klorin och tändvätska är ju inga saker man använder varje dag, där kanske det inte spelar så stor roll för dem med svaga nypor, men även en handikappad bör ju kunna diska varje dag?

Tror att det kan vara så, har hört denna diskussion om barnsäkra lock och förpackningar nån gång för länge sen.
 

Det finns!

Skrivet av  Tove & Hilding 000817
Vi har köpt diskmedel i förpackning med barnsäker kork. Jag tycker att det är ett måste, även om förpackningen också står i ett högt skåp. Just maskindiskmedel är en av de vanligaste orsakerna till förgiftning bland barn och det kan vara allvarlig.
Det räcker ju med att man köper barnsäker förpackning en gång, sedan kan man ju fylla på med refill-påsar.
Så fortsätt du att leta!
 

Det finns på Konsum (Änglamark).imt

Skrivet av  Madeleine
--
 

Allt som är

Skrivet av  Anna-K K
barnsäkert akn barnen öppna men inte jag....
Skämt åsido men ibland stämmer det. När inte jag fick upp ugnsluckan en gång ryckte grannens 4-åring in och skulle hjälpa tanten minsann..suck.
Jag tog helt eneklt en tom flaska med barnsäker kork och flyttade över diskmedlet dit. Det har varit både klorin och rengöringsmedel i dem, jag diskar ur och torkar sedan fyller jag på. Bök men det är det värt.
 

Artiklar från Familjeliv