Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"namnbrickor"

Skrivet av Hanna med Tiffanie och bebis v 32
Hejsan!! kanske nån här som vet vad jag menar. Läste en anons i en tidning. Tror det var gravid eller nån annan sån tidning som låg hos min Barnmorska.
Där kunde man beställa "namnbrickor" till barnen att sätta på kläderna om man tex är i nån djurpark m.m. och barnet och föräldrarna skulle råka komma ifrån varandra. Adressen som stod att man kunde gå in på var
kintu.nu men där finns inget sådant alls. Nån som vet vad jag menar för brickor och kanske vet var man kan få tag i dem?

Tack på förhand.

Svar på tråden: "namnbrickor"

De har varit upp till diskussion...

Skrivet av  Birgitta
... nån stans här på fN tidigare. De flesta tyckte inte att det var speciellt fiffigt att på en "ID-bricka" lämna en hel massa uppgifter om barnet, uppgifter som skulle kunna missbrukas av en illasinnad person.

Skriv ditt mobilnummer med märkpenna på barnets arm när ni är ute nånstans där det finns risk att komma i från varandra! Enkelt och tämligen riskfritt...
 

Jag tycker inte att

Skrivet av  Sofie -78
det är en bra idé, samma sak med mössorna med barnens namn på. Det blir mycket lättare för en person som vill barnet illa att lura med sig det om personen "vet" barnets namn. Bigittas förslag om att sätta en lapp med ditt mobilnummer tyckte jag var jättebra!
 

www.barnpass.com

Skrivet av  Illan
Är det såna du tänker på?
 

ett annat sätt är att skriva mob.nr stort på armen

Skrivet av  Maya & Emmy´s mamma....
.
 

ooops, sorry, läste inte Birgittas inlägg.. imt

Skrivet av  Maya & Emmy´s mamma....
.
 

Artiklar från Familjeliv