Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När kan de börja använda en Bobbycar? imt

Skrivet av Anna
Svar
Min son fick en...
... när han fyllde 1 år. Nu är han 2½ år och Bobbycaren är nog en av hans mest använda leksaker.
Skrivet av  Linda
Kunde han använda den
när han var ett? Min dotter blir ett om två veckor och knuffar just nu runt sin lära-gåvagn, kanske inte är så långt bort till att hon börjar gå själv. Vi behöver inte ens köpa en bobbycar för vi skulle få kusinernas, men är det lönt att hämta den snart eller ska vi vänta, jag tycker inte att den ser så stor ut, så kanske det är idé när hon har börjat gå själv?
Skrivet av  Anna
Ja, han började...
... använda den mer eller mindre direkt. Visserligen kunde han gå då (han lärde sig gå strax innan han fyllde 1). Men jag har en kompis vars son inte gick förrän han var 15-16 mån men bobbycaren lekte han mycket med även innan han kunde gå.

Hämta bilen och låt henne testa! :-)
Skrivet av  Linda
Tack, det ska vi göra! imt
Skrivet av  Anna
Förresten, vad kostar en bobbycar ny?
Vi skulle få den och släp till, men vi har fått så mycket grejor att det skulle kännas bra att betala lite för det här, så vad kostar en bil med släp ny och vad kan man ge för en begad? Endast använd inomhus av ett bar i ca två år.
Skrivet av  Anna
Jag betalade...
... runt 300:- för bilen och 200:- för släpet, men har sett att de är ännu dyrare på en del affärer.
Skrivet av  Linda
Min 15 månaders dotter kör sin själv
så nog kan de använda den ganska tidigt. Hon äslkar sin bobycar och kör omkring den varje dag=)
Skrivet av  Fia
Nyfiken: Vad är en bobbycar? (imt)
.
Skrivet av  Marie
En bil...
... helgjuten i plast som barnet kan sitta på och skjuta fart med fötterna. De finns i rött eller blått (polisbil).
Skrivet av  Linda
Titta på http://www.big.de
Min dotter fick en bobbycar i ettårspresent och hon tycker mycker om den. Hon började gå när hon var 11 månader och kättrar av och på själv. Vi har satt ett snöre fram och drar runt henne då och då.
Skrivet av  Meli