Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hopphäst

Skrivet av Annica
Vet någon var i Stockholm man kan hitta en sån häst som liknar en stor ballong och man håller i öronen när man rider på den. Den finns på vissa dagis har jag sett.
Svar på tråden: Hopphäst

Åh,

Skrivet av  Mia A
Är det en sån där ill-blå sak? Sådana har dom köpt in på min sons dagis och alla ungarna älskar den. Jag vill också veta!!!

Man har ju sett sådana som är helt runda, som man blåser upp själv med långa "öron" som handtag, men dom är svåra för små barn att hoppa på. Dom här ser ju verkligen ut som hästar och mycket lättare för dom mindre att använda.
 

Stor studsboll

Skrivet av  skruttan
Jag är lite osäker på din beskrivning men min dotter har fått en stor gummiboll som man sitter på. Den har två "handtag" eller gummiflärpar eller vad man nu ska kalla det som man håller i samtidigt som man hoppar på/med den. Sådana har jag sett på bla toys are us - kungens kurva men även på barnens hus i slagsta strand.
 

ja den är inte lätt att beskriva

Skrivet av  Annica
Men den ser faktiskt ut som en häst mer än som en boll. Jag vet att det finns runda liknande. Men som någon skrev så är de svårare att sitta kvar på för små barn.
 

Finns nu på spec erbjudande

Skrivet av  Mia Athena Cassie
på Barnens hus i Slagsta strand.
 

Finns tom två storlekar *IMT*

Skrivet av  Mia igen
.
 

kollade nu

Skrivet av  Annica
på deras hemsida och det visade sig vara den runda sorten. Det är ju samma princip fast den jag tänker på är formad som en häst.
 

jag frågade på dagis

Skrivet av  Petra
de sade att det var från nån sån där företags katalog de beställde den från :(
 

ett företag

Skrivet av  christina
som jag tror heter varsam har dem, samt någon slags hadikappaffär i malmö, som heter lek,lätt nånting
 

Jag vet vad du menar!

Skrivet av  EL
"Hopp-åsnor" har jag för mig att de kallar dem på vårt dagis. Ser ut som små hästar i uppblåst tjockt gummi med två ben som går ner i golvet. När de var nya slogs nästan barnen om dem, så fröknarna fick ha en turordningslista. ;-)

Tror att de går att köpa från ILKA, som säljer leksaker till daghem, har för mig att jag såg sådana där när de hade lagerförsäljning förra hösten. Du kan ju mejla dem och fråga. Läs mer på deras hemsida www.ilka.se. Tyvärr finns inte hopp-åsnorna på bild där.
 

Går våra barn på samma dagis?!

Skrivet av  Mia A
Precis samma sak hände på min sons dagis nämligen. Det var nästan slagsmål, så att fröknarna fick köra med sekundrättvisa, nästan.
Jag kan förstå ungarna, jag tycker själv det ser urkul ut att skutta runt på dom!
 

Hästarna heter "Rodi" IMT

Skrivet av  Malin
.
 

tack alla ni som svarat mig!(imt)

Skrivet av  Annica
a
 

Sent svar...

Skrivet av  Sara
Jag har en sån som jag köpte genom vår Öppna Förskola i höstas. Det var från nån sån där katalog som förskolor o.dy. kan beställa ifrån, men som jag förstod det gick det att beställa som privatperson också! Vi var iallafall ett 10-tal föräldrar som gick ihop och beställde. 250:- kostar den, inte så farligt dyr alltså!