Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Biltemas tågbana

Skrivet av Helena
Är det nån som har tågbanan från biltema?
Vad tycker ni om den, fördelar nackdelar?
Passar delarna ihop med Brios?
Tacksam för alla svar
Svar på tråden: Biltemas tågbana

Vi har...

Skrivet av  Maja
Och det är faktiskt mycket sämre än Brios. Vi köpte Biltemas största paket, tror det kostade 398 kr och flera delar har gått sönder. Trafikskyltarnas fötter lossnar, bommarna har gått av (de är i plast, går ej att laga), men värst av allt är att träet spricker i fibrernas riktning. Så flera delar har bara spruckit mitt itu. Det mesta är ju helt, men hade vi köpt Brios svindyra delar istället så hade förmodligen inget av det varit trasigt nu.
 

Fast vi...

Skrivet av  Annika
_har_ brios (eller om det är mickis?) och på mkt kort tid har en skena spruckit i åderriktningen och en vagns hjul har spruckit.
Så det verkar vara dålig kvalitet på de dyra också!
 

Ikea?

Skrivet av  Mamselrosen
Om jag inte missminner mig så har Ikea också en variant. Det kanske är ett bättre alternativ? Jag vet inte, för jag har själv bara sett den i paket, men kanske någon annan har erfarenhet.
 

Vi har

Skrivet av  Virran
både Brios och Ikeas tågabanor och de är lika bra. De funkar även att sätta ihop med varandra.
 

BRIO och IKEA

Skrivet av  Nell
har samma tillverkare, banorna passar ihop.
 

Vi har Brio

Skrivet av  Anna & Sebbe & Alina
och den vi har är 30 år gammal! Å ff hel o ren!! Hur fin som helst, och fungerar utmärkt.. Den ahr gått från min kusin(30 år i år), till mig o till min lillebror o nu till min son.. En riktigt antikvitet..*S*
 

Köp gamla?

Skrivet av  PuttePojkPappan
Bäst kvalitet har nog lite äldre Briobanor, Brios träleksaker verkar ha sämre kvalitet nuförtiden (tycker jag). Försök köpa gamla?

Ang Biltema kontra Brio så kanske det inte gör så mycket om en del av bitarna går sönder när de är så otroligt mycket billigare?
 

Tack för alla svar!!!!! imt

Skrivet av  Helena
 

våran passar

Skrivet av  Ayhanza
Biltema med Brio altså.. vad jag har hört är att det batteridrivna loket inte passar men ja fattade aldrig på villket sätt :) nåja våran brio passar bra med Biltema iaf :) tågen oxå :)