Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Usch....

Skrivet av Marie-Louise
hmmm..det är kanske inte ärtt furom egentligen.. meeen..

Det är ås att jag skullle sälja en grej på en sajt och en tjej hörde av sig väldigt snabbt och ville ha grejen, det var i söndags, jag har även fått mail av andra intresserade.

Jag skickade kontonummer osv till tjejen som var intresserad först och hon sa att hon skulle betala, men det kom inga pengar i går måndag ,och då skrev hon att jag ska färsöka att sätta in dom i morgon, men inga pengar finns på kontot i dag heller.

Jag vill ju bli av med grejen snabbt ju , inte hålla på och vänta på någon sölpelle.

vad ska man göra???
Det fanns ju andra intresserade, det känns som om hon aldrig kommer sätta in några pengar.
Svar på tråden: Usch....

Tycker att du ska se..

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..om någon bjuder över på den sak du säljer o kontakt dem o sälja till dem, sätter hon inte in pengarna som hon sagt så vänta inte....
Bäst är att köparen kommer o betalar kontant o får grejen med sig som du säljer......
 

Har ni samma bank?

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Annars kan det ta en dag (eller tre i vissa fall) från det att man fört över pengarna tills dess att det syns på mottagarkontot.
 

Hej igen...

Skrivet av  Marie-Louise
Tack för era svar!

Pengarna har inte dykt upp än, hon sa att hon satte in
dom i måndags eftermiddag.

jag tror inte att några pengar kommer att dyka upp, för det brukar inte ta längre än 1 dygn. även om man itneh ar samma bank.

Kan jag sälja biltstolen till någon av dom andra då istället?

men jag ksnake ska skicka ett mail till henne först...men vad skam an skriva då ! ?=)
 

Marie-Louise !

Skrivet av  Maria
blir lite förvånad när du skriver att bet mellan olika banker skulle gå på 1 dygn !
vilka banker är det isåfall ?
om du har samma bank och betalar över internet är det möjligt, inte annars.
du får nog ha lite mer tålamod !
 

För min bank tar det högst 1 arbetsdag

Skrivet av  Linda & Filippa 3 år
vid överföringen till annan bank. Det vill säga vardagar emellan. Skickar man pengarna en fredag em är de inte framme förrän måndag em.

Samma bank = direkt överföring
Annan bank = senast kl 17 dagen efter

Jag har Skandiabanken
 

Nej mer än 1 dygn borde det inte ta

Skrivet av  Lena
Jag har också som så att överföring inom samma bank syns direkt och överföring till annan banak är lite olika men max 1 dygn, vardagar. Jag har Föreningssparbanken.

Sen vet jag om någon skickar från SEB till mig kan det ske samma dag om det sker senast 09.00 (framme efter 13.00) och före 13.00 (framme senare på eftermiddagen). Så vissa banker verkar ha möjlighet till överföring samma dag.
 

Artiklar från Familjeliv