Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som vet om Micki tågbana passar med Brio....

Skrivet av Vivi-Anne m.Martin-03+bf 20/1
eller kanske någon vet vilka tågbanor som passar med vilka. Jag vet att Biltema har och IKEA.
Hoppas att detta är rätt Snack, annars kanske ngn vet vart jag ska fråga.

Tack på förhand! //Vivi-Anne
Svar på tråden: Någon som vet om Micki tågbana passar med Brio....

Några kan jag

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
Ikea, biltema, brio, woodies (finns bla på Ö&B), mickis passar alla ihop. Skillnaderna kan vara som ex. att mickis har lösa plastploppar som knoppar och woodies har inte spår på båda sidorna av vissa bitar vilket kan ställa till problem ibland men inte så ofta.
 

Plus...

Skrivet av  maria65a
Att Brios tåg inte går genom tunnlarna på IKEA:s bana, Brio tågen är dessutom för stora för den tågbana som jag köpte på Netto!
 

Brios tåg är för stora även för Brios tunnlar...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...i alla fall de lite större tågen (inklusive de batteridrivna) som är för stora för "´bastunnlarna". De funkar med de tunnlar som är gjorda speciellt för sådana där större tåg, men köper du ett grundset med Briotågbana med bastunnel så går det större briotåget inte igenom det. Störtfånigt.
Kopiornas tunnlar verkar vara av samma storlek som Brios bastunnel.
 

ojdå

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
det kan ju vara bra att veta, fast vi har visseligen problem att få ett av Briotågen igenom en Briotunnel oxå :-)
 

Vi har..

Skrivet av  Jenny m. Tuva 0101 & Theo 0308
Micki (från det jag var liten, 80talet) o fick igår lite kompliment från ÖB och de passade ihop.
Så Micki o ÖB passar vet jag. En kompis har Micki, ikea och Nettos och alla passar ihop där med..

Så det flesta passar nog.

Kramiz
 

Tack Bea & Jenny för snabba svar!

Skrivet av  Vivi-Anne m.Martin-03+bf 20/1
Då vet jag att vi kan blanda lite hur som helst och behöver inte köpa endast ett märke.

MVH//Vivi-Anne
 

Artiklar från Familjeliv