Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En liten knasighet - dvdfodral utan dvd...

Skrivet av Fröken Fräken
Farmor köpte en film på dvd till en av döttrarna, men försäljaren stoppade aldrig i skivorna i fodralet. Nu hittar inte farmor kvittot - men jag var med när hon köpte dvd:n. Jag vet exakt datum och tidpunkt, samt vilka grejer hon köpte samtidigt. Visst är det så att man kan kika tillbaka på kvittorullar för att hitta köpet, om det nu skulle vara så att jag inte blir trodd i butiken?
Svar på tråden: En liten knasighet - dvdfodral utan dvd...

Tyvärr..

Skrivet av  Anna
..så måste jag göra dig besviken.. visst går det att kolla tillbaka på kvitton.. MEN.. de kommer aldrig att tro er.. det finns ju inga bevis på kvittot att det inte fanns med nån skiva..

Det skulle ispfall vara att ni har sån himla tur att de har exakt samma antal på skivor som fodral och de kan kontrollräkna dom och se att det finns en skiva för mycket.
 

Det ser ut som om...

Skrivet av  Fröken Fräken
de kör med löpande numrering på skivorna, för det sitter en liten klisterlapp inne i fodralet med siffror på. Alltså borde de direkt se att skivan aldrig lämnats ut. För övrigt borde de väl ha exakt rätt antal skivor som fodral? Eller?

Det var just det där med att kolla tillbaka på kvittorullarna som jag funderade över. Det borde de väl kunna göra?
 

om du inte får en skiva av affären...

Skrivet av  \\Thomas
... så har jag inga tvekningar att bränna en åt dig. Ni har ju faktiskt betalat för en film ni inte fått. Om affären strular, så hör av dig till thomlea snabela rocketmail.com så fixar jag en skiva. Du får säga vilken film det är också!
 

Tack för erbjudandet!

Skrivet av  Fröken Fräken
Nu klarade vi oss bra i alla fall - läs inlägget till HW. ;-)
 

Kontakta butiken med en gång

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Samma sak hände mig för nåt år sedan när jag köpte ett spel på DVD på macken. Frågade till och med om skivan var istoppad och det skulle den allt vara (och det var lite tyngd i lådan så jag trodde det stämde).
När jag kom hem och öppnade så vart det tomt. Jag ringde, de beklagade att de ställt till det för mig, och jag fick innehållet så snart jag hade möjlighet att passera förbi igen.
 

Ja, det löste sig bums!

Skrivet av  Fröken Fräken
Kola mitt svar till HW! ;-)
 

Å jag vet en som fick en digitalkamera för 7000:-

Skrivet av  Såsa;)
Men de var ingen kamera i lådan!!!!!!!!!!!!!
Ska bli intressant och se vad affären säger
 

Ja, man får hoppas att det löser sig! *imt*

Skrivet av  Fröken Fräken


 

Inte så upplyftande läsning kanske

Skrivet av  HW
men jag råkade ut för en snarlik händelse för ett par år sedan. Jag fick visserligen en film med, men fel film! Jag hade fått den i present, och inte sett att det var fel film från början (det var inte så stor skillnad - jag hade fått del 1 av en film, men i fodralet låg del 2). Det dröjde flera veckor innan jag tänkte titta på filmen, och då upptäckte jag förstås att jag fått fel film. Eftersom det gått ett tag hade personen jag fått den av slängt kvittot.

Jag var helt säker på att jag skulle få byta till rätt film om jag bara gick till affären och berättade vad som hänt - de måste ju också ha felmatchade fodral + dvd kvar i butiken! Sagt och gjort, jag går dit och drar hela historien. Personen i kassan ser skeptisk ut, men kollar efter rätt film bland alla dvd. Han hittar varken dvd eller fodral. Först nu börjar jag ana oråd. Killen som jag pratat med vinkar till sig en kollega och viskar och himlar med ögonen - det är rätt uppenbart att han är övertygad om att jag försöker med något "fuffens" - vad de exakt tror att jag försöker med vet jag fortfarande inte. Kassakillen säger med en ganska obehaglig ton att han ska hämta chefen, som kommer efter ca 5 min. Jag ångrar mig vid det här laget rätt ordentligt att jag gått dit...

Chefen kommer, jag drar historien igen. Han granskar filmen jag fått extremt noga. Jag har inte ens tagit upp den ur fodralet, så han kan inte ha hittat något fel. Den skeptiske kassakillen går bort en bit med chefen och viskar nu även till honom som sedan vänder sig åter till mig och säger att det är omöjligt att de lagt i fel film, för de har aldrig haft del 2 av filmen! Han anklagar mig med andra ord för att försöka lura dem, och där står jag och känner mig totalt förnedrad. Jag vet inte ens vad jag ska säga, för jag har inte ens funderat på att detta kunde hända. Jag trodde det värsta som kunde hända var att de skulle vägra byta för att jag inte hade kvitto. Inte att jag skulle bli anklagad för att vara kriminell.

Hur det hela gått till har jag ingen aninge om, men förmodligen hade butikens leverantör klantat till det på något sätt.

Händer något liknande igen lär jag inte gå tillbaks till butiken och försöka byta något utan kvitto.

Som sagt, inte särskilt upplyftande för dig, men du kan ju ha detta i åtanke när du går till butiken. Tänk ut vad du ska säga i förväg om du råkar ut för samma sak som mig! Det där med kvittorullar vet jag tyvärr inget om, men hoppas det löser sig på något sätt så att ni får er film.
 

Så trist bemötande!

Skrivet av  Fröken Fräken
Jag misstänkte att något liknande kunde hända - så jag hade laddat upp med argument om kvittorullar, sjuttioåriga tanter som inte vet att fodralen kan vara tomma och gud-vet-allt - men det gick bara bra! Jag behövde bara visa det tomma fodralet så bad killen bakom disken om ursäkt för trasslet och så fick jag skivorna! För mig gick det alltså bara bra - men det är klart att det underlättar att ha kvitto, om personalen i butiken av någon anledning misstror en. Det finns ju dessvärre oärliga människor också...
 

fick en porrfilm en gång

Skrivet av  marie
eller tja erotisk film var det vä snarare när jag köpte en vhs förlänge sedan 15 mil hemifrån!!!etiketten och allt stämmde men jag fick en chock när jag skulle se filmen tillsammans med min mamma!!! adå pinsamt!!hmm..men jag ringde bara och fick en ny film på posten, jag erbjöd mig att skicka ner den andra medn det behövdes inte
 

Artiklar från Familjeliv