Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tradera (avstängd)

Skrivet av mest nyfiken
Jag skulle ge negativt betyg till en köpare som inte betalat in trots att vi mailat varann och fast jag skickat påminnelser. Nu såg jag att hon blivit avstängd. Hur kan det vara möjligt när hon har 60 st positiva och fem-sex negativa betyg?
Svar på tråden: Tradera (avstängd)

Inte batalt gissar jag imt

Skrivet av  Maria
.
 

Precis...

Skrivet av  Ella m.Trissen i Grabbs
Jag blev avstängd härförleden pga. att jag inte betalt en räkning.Har missat det helt & nu har jag bortprioriterat det helt.

Jag har många positiva & 2 negativa.

Så,så kan det gå.
 

Men kan man bara strunta i att betala

Skrivet av  Karina L
går det inte till inkasso då?
 

Nej,så klart inte :-)

Skrivet av  Ella m.Trissen i Grabbs
Självklart ska den betalas.Det är bara det att jag glömmer bort den så lätt iom. att den inte kommer på avi.
Min outlook funkar inte som den ska så där är jag sällan & tittar.
 

Vadå bortprioriterat???

Skrivet av  Mia
Herrejisses, har du råd att köpa ett dockskåp för flera tusen så har du väl för sjutton råd att betala den tjänst du använt dig utan. Lite dåligt i mina ögon..men jag kanske missuppfattade dig??
 

kanske hon bortprioriterat tradera?

Skrivet av  marie
hoppas iaf att det är vad hon menar
 

vad menar du? imt

Skrivet av  Maria
.
 

menar att hon slutar

Skrivet av  marie
sälja på tradera pga tidsbrist eller nåt
 

men vad menar du med det?

Skrivet av  Anna L
Tolkar det som man gjort ovan och det är så fel.
 

Men är det inte så

Skrivet av  Lindis
att om man får flera negativa betyg så stängs man av? Så det kan ju vara det också. Om man kanske skött sig från början och sedan börjat missköta sig.
 

Bara om

Skrivet av  Cammis
antalet negativa betyg överstiger de positiva, så har jag förstått saken i alla fall.
 

Nja

Skrivet av  Lindis
det var en tjej som bjudit på min auktion och när hon vann så bara struntade hon i att betala. Hon hörde aldrig av sig heller trots flera påminnelser. Hon hade bara positiva betyg innan och personliga meddelandet lät jättebra och seriöst. Men sedan såg jag att hon började få fler och fler negativa omdömen och hon blev avstängd eftersom hon uppenbarligen struntade i att betala vissa auktioner. Rätt av Tradera tycker jag. Och de negativa överskred inte de positiva, de var kanske en fjärdedel.
 

jag tror

Skrivet av  Maggan
att om man får för många negativa omdömen på kort tid så kan det också leda till avstängning. Jag lämnade nyligen ett negativt omdöme på en som inte skickat en vara fastän jag betalat. Hon har heller inte hört av sig. Mitt negativa omdöme blev hennes fjärde på en vecka. Såg för någon dag sedan att hon blivit avstängd.
 

Artiklar från Familjeliv