Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

17 så less på OnOff!!

Skrivet av Linda m. Tim & Linus
Köpte för 2 år sedan en CanoScan (skanner) på OnOff. Nu är nätadaptern puts väck och en ny behövs. Tyvärr står det inte information om typen på adaptern att läsa någonstans, så det är ju original som gäller.
Efter att ha kollat med Canon och där bli hänvisad till närmsta återförsäljare så traskade jag till OnOff.. Fick ett surt: "Nä, vi kan inte beställa hem en sån!" Detta trots att de fortfarande har produkten i hyllan.. :o(

Blir så jäkla less på OnOff, de har verkligen INGEN servicekänsla alls. Grabbarna som jobbar där har varken kunskap eller kundkänsla. Detta är bara en gång i mängden av alla som jag blivid nekad service på just OnOff!

Vart vänder jag mig med mitt missnöje? Är det lönt att kontakta OnOff på högre ort? Och hur får jag tag i en ny adapter när Canon hänvisar till återförsäljaren och återförsäljaren till Canon?
Svar på tråden: 17 så less på OnOff!!

Gå till en riktig

Skrivet av  Flu
butik istället för ett varulager!

OnOff säljer inte produkter. De kränger dem direkt från pallarna på lastbilsflaket (även om de kanske fått vänta några minuter i värmen i utrymmet bakom utställningsexemplaren i "butiken" innan du hämtar dem).

OnOff tjänar inga pengar på service. Deras affärsidé är att ha en maximalt effektiv logistik från tillverkare till ditt hem. De har inte resurser att hantera order på mindre än en pall i taget.

(Inget ont om OnOff/Siba/ElGiganten och liknande företag i övrigt; De är bra på att sälja stora mängder hemelektronik mm till ett lågt pris).
 

Finns tydligen 2 mindre återförsäljare här..

Skrivet av  Linda m. Tim & Linus
Får helt enkelt vända mig till dom i stället.. Bara trist när man köpt produkten där och de inte vill hjälpa till! *muttrar*
 

Men ...

Skrivet av  Flu
Du skall ju bara _köpa_ saken! Vem sade något om att du ville kunna _använda_ den också?! :-)
 

Jag vill kunna använda den! *S*

Skrivet av  Linda m. Tim & Linus
Tänk om man bara hade kunnat plugga in en universal.. Då hade ju saken varit biff!
 

Tcker iofs att

Skrivet av  Pilla ~Lisa 3/4 -04~
det är värre av Cannon i så fall att inte kunna säga exakt var man kan köpa det, jag menar det borde ju de om nån veta!!Själv så har jag alltid blivit bra bemött på onoff, handlar nästan uteslutande där, men därser man vad olika det är!
 

Ja, Canon har jag bojkottat sedan länge!

Skrivet av  Linda m. Tim & Linus
Är trött på Canons snålhet och "storhet". Har två canonprodukter och ett jättebekymmer med båda vad gäller installation och drivrutiner. Funkar jättebra om man har skivorna kvar, men utan dom är det inte lätt. På sin sida har de så att man kan ladda ner drivrutiner, men det funkar inte. Och det går heller inte att köra en Canonprodukt utan drivar i XP för snålföretaget har inte varit med på ett hörn där.

Dock har jag så dålig erfarenhet av OnOff när det gäller såna här saker! Har varit trogen kund där (kortkund sas) och handlat för åtskilliga tusenlappar.. Tyvärr är det svårt av bojkotta dom, då de har priser som inte går att hitta på andra ställen. Jag försöker dock i möjligaste mån handla på andra ställen. Datorprodukter köper jag numera endast via nätet..
 

Några snälla ord om OnOff

Skrivet av  Pixelpig m Lilla Plupp
Måste bara väga upp vågskålen lite..
Jag köpte en Joy-stick på OnOff för en tid sedan (på rea för halva priset) och när jag kom hem upptäckte jag att sladden saknades. Jag ringde dit och killen jag pratade med plockade genast upp en sladd från en annan förpackning och skickade den hem så jag skulle slippa åka tillbaka till affären (ca 4 mil). Jag fick den i postlådan dagen därpå. Så det finns de som jobbar där som vill ge en god service också!
 

Artiklar från Familjeliv