Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som har en SKRÅLLAN docka, kan ni hjälpa mig???

Skrivet av Helén, besviken Skrållan innehavare =o((
Dottern fick en Skrållan nu i julklapp. Jag har köpt helt nya batterier som vi satt i men dockan pratar väldigt skräningt och otydligt. Jag har även provat med extraskivor som jag köpt bla en där hon sjunger och det verkligen slirar och låter nästan som om dockan är på pickalurven. Inte ska det väl låta så otydligt, burkigt och skräningt? Jag tryckte på en Skrållan av årets modell på Åhlens och den pratade jättetydligt och bra, vår docka köpte jag i januari i år på BR, alltså förra årets modell men inte ska det välvara en sån markant skillnad? Dckan har legat i sin kartong hela tiden fram till julafton och jag har kvittot kvar, jag får väl gå tillbaka till butiken och prata med dem, men jag vill gärna höra era urfarenheter först om hur det ska låta. Jag ska nog köpa ett nytt paket batterer av annat märke och se om det kan hjälpa. Det känns himla tråkigt det här, det liksom förtar hela glädjen tack ock lov visar dottern inget jätteintresse för dockan än så länge så hon är ju inte direkt drabbad, mvh Helén.
Svar på tråden: Ni som har en SKRÅLLAN docka, kan ni hjälpa mig???

Kolla...

Skrivet av  Salt
vid batteri luckan om det inte finns en knapp som reglerar hastigheten på skivan. Det finns på dotterns Skrållandocka, och är den inställd på för snabbt/ sakta låter det onekligen lite underligt.
 

De nya dockorna

Skrivet av  Viktoria m.3 pojkar
har inte skivor utan ett minneskort (det går onekligen raskt framåt).
Vi har också en Skrållandocka med skivor och trots NY skivspelare så låter hon deprimerad eller får mansröst. Vet inte varför eller vad man gör åt det tyvärr.
Vi överväger att köpa en spelare med minneskort istället - anledningen till att vi inte gjort det redan är man man endast kan köpa sång/skratt-kort extra och inte talet (som bara finns om man köper en ny docka). Tänkte fråga i fler leksaksbutiker, för det verkar onekligen märkligt.
 

Hihi, jag måste skratta...

Skrivet av  Lene m 4 barn
...din Skrållan är på pickalurven och Viktorias docka låter deprimerad eller får mansröst, förstår att det inte är kul - men det ser onekligen kul ut när man läser om dockeländena :o)
Nåväl, vi har med en Skrållan hemma som också pratar väldigt fort, högt och skränigt *fniss igen*. På min jag hade när jag var liten kunde man reglera hasigheten under batteriet (som Salt skriver), men inte på de nyare. Jag har inga tips, men jag struntar i vår Skrållan, eftersom dottern ändå gör det...Varken hon eller hennes storasyster har tyckt Skrållan är roliga, de är "för färdiga" på nåt sätt - ingen fantasilek när de redan pratar på ett visst sätt. Mina har helst lekt med vanliga dockor, utan rörelser och prat.
 

Artiklar från Familjeliv