Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

115:-i frakt för overall strl 86

Skrivet av marie
tycker det låter i mesta laget. vägde våran egen + en jacka för extra vikt och jag fick det till 50:- + skrymmande som mest kan jag få det till 82:- och då är det i överkant.köpte förra overallen på tradera och då gick frakten på 50:- kan det verkligen skilja så mycket i vikt? inte sjutton vill jag ha overallen nu när det blev så dyr frakt!!
Svar på tråden: 115:-i frakt för overall strl 86

Paket

Skrivet av  Cammis
hon har inte packat den så liten så den går som brev, utan paket.
Har inte bara med vikten att göra.
På www.posten.se kan du se maxmåtten för ett brev, inte mer än 10 cm tjockt och 25 cm brett har jag för mig.
Be säljaren packa den i plastpåsar och pressa ur luften så skall det nog ordna sig, inte mer än 55 kr tycker jag portot borde landa på, har själv skickat en overall för ett tag sedan.
 

be säljaren packa om

Skrivet av  Maggan
Jag köpte tygblöjor, rätt många också. Säljaren packade i plaspåsare och pressade ut så mycket av luften som gick. Portot gick då på 50:- för skrymmande, stort brev och b-post. De vägde precis under 500g med plasten på och en overall borde inte väga mer.
 

Alldeles för dyrt.

Skrivet av  Lindis
Köpte en bävernylonoverall på Tradera storlek 86 och frakten gick på 33 kr. Den var packad i plastpåsar. Be säljaren packa i plastpåsar istället.
 

fick svar tillslut

Skrivet av  marie
hon hade bladnat ihop två leveranser och frakten går bara på 55:- känns mer normalt. men gisa om jag gick i taket först :o)
 

Artiklar från Familjeliv