Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hjälp vad gör man???

Skrivet av Åsa m 3 barn + 1 i magen v35
Har den 14/12 betalat en säljare för en syskonvagn modell Dubbelhusky och hon skulle då skicka den på fredagen (före jul). Ingen vagn kom och jag mailade och mailade och kontaktade även deras support som sa att servern var det inte fel på i af så de borde få mailen, men inget svar. "Hotade" då med att dra ärendet vidare och vips så hade jag fått ett mail med en massa nonsens i och att hon skulle skicka vagnen
i måndags den 27/12 men ännu har jag inget hört och jag har mailat o frågat om hon skickat men inget svar. Får väl dra ett "hot" igen och se om de hör av sig. Inga stora pengar men jag vill ju ändå ha vagnen. Vad gör man???? Några tips??
Svar på tråden: hjälp vad gör man???

Skicka mail

Skrivet av  Nanna m Jonna 9908 o Tilda 0201
igen och skriv att du polisanmäler om du inte får vagnen innan trettondagshelgen. Det borde ju räcka med arbetsdagar för att få den till dig.
Be att få fraktsedelsnummer när hon lämnat in den (om det nu var via bussgods den skulle skickas).
Skulle (och har gjort) polisanmäla sedan om du inte får den, oavsett hur mycket/lite pengar det handlar om.
 

mmm, jag...

Skrivet av  Åsa m 3 barn + 1 i magen v35
skrev att hon har denna veckan + nästa på sig och har jag inte hört av henne och fått vagnen så drar jag ärendet vidare. Det handlar om 500 kr men det är ändå pengar som jag i så fall kan lägga på en annan vagn, inget jag vill att någon ska sno åt sig bara.
mmm vagnen ska gå via bussgods och hon skulle skicka den och sen höra av sig vad frakten går på så ska jag sätta in det till henne med. Har ju hennes kontonr och mailadressen är inte en anonym hotmail utan en med namn på tele2´s server så hon är ju inte anonym. Får se vad hon svarar, OM hon svarar.
 

Köper min oanvända syskonvagn ;-))imt.

Skrivet av  Ella m.Trissen i Grabbs :-) & AmStaffar
.
 

ja, det kunde jag ju göra:)

Skrivet av  Åsa m 3 barn + 1 i magen v35
.
 

Artiklar från Familjeliv