Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan jag reklamera?

Skrivet av cammis
Köpte en tröja till sonen på Lindex 25 november, han har använt den 2-3 ggr den är inte tvättad.
Är en tjockare tröja i chinelle. Nu upptäckte jag att det finns ett hål på ärmen i sömmen. Är det nån idé att gå tillbaka med den?
Svar på tråden: Kan jag reklamera?

Det tror jag absolut.

Skrivet av  Pixelpig m Lilla Plupp
Själv reklamerade jag en jacka på Kapp-Ahl efter ca en månads användning (den var vit och inte precis ren då jag lämnade igen den). Jag hade faktiskt inte ens kvittot kavar. Jackan var felsydd, hade hål på båda utanpåfickorna där tyget inte hade räckt till, det var inga problem, jag fick en ny likadan (men ordentligt sydd).

Lycka till!
 

skillnad på felsydd och att varan har hål

Skrivet av  Mia
tycker att man måste vara säker på att hålet inte kan ha funnits där när man köpte varan. Även om jag vet att enligt konsumentlagen så är det tvärtom´(butiken måste kunna bevisa att den inte fanns där när kunden köpte plagget). Vet dock som butiksanställd att konsumentlagen inte riktigt följs. Jag personligen skulle skämmas att reklamera ett plagg som jag ev kan ha åsamkat felet på själv.
 

Det här hålet

Skrivet av  cammis
sitter så till i sömmen på underärmen att det inte är något som sonen själv kan ha orsakat. Han har dessutom bara använt tröjan som tjocktröja under overallen, då den är alldeles för tjock att ha inomhus. Tänkte att han skulle ha den under täckvästen framåt våren, är helt otroligt mjuk och fin. Provar att gå tillbaka med den på måndag.
 

Artiklar från Familjeliv