Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aktsam försäkringsbolag

Skrivet av Helena
Någon som har försäkringar hos dem? Är de bra?

Vi har TryggHansa nu, men fick bilförsäkringen höjd med 900 kr per år nu. Så jag började jämföra andra försäkringsbolag och Aktsam var billigare på både bil och villaförsäkring. Men jag skulle vilja veta om ni som har Aktsam är nöjda? Som jag förstår ägs Aktsam av TryggHansa, men är billigare...
Svar på tråden: Aktsam försäkringsbolag

Aktsam är ett dotterbolag

Skrivet av  Anna m Alva 021220 & Elsa 040824
Aktsam gör som så att de försäkrar inte vilka bilar som helst. De försäkrar inte högriskbilar exempelvis importerade bilar. Bilen måste uppfylla vissa kreterier för att få försäkras.
Därigenom kan de hålla lägre premier.
Jämför självriskerna!
När det gäller bilförsäkringar så är det mest i självriskerna skillnaderna ligger(självklart annat också men mest i självriskerna) så där går många till största delen efter pris.

När det kommer till hem/villa förs. så är det stora skillnader även i omfattning så där är det viktigt att inte bara gå på priset. Det är så tråkigt när man inte får ut ersättning för ngt man trodde ingick så det är ju viktigt att man vet vad man köper.
Jag har glömt hur det var med Aktsams hem/villa förs.
Om Du har den i TryggHansa idag så kan Du ju ringa och höra efter en jämförelse. Man kan även gå in på konsumenternas försäkringsbyrå och titta.

Lycka till i försäkringsdjungeln!
 

Har haft Aktsam

Skrivet av  granis
Har haft Aktsam, både som bilförsäkring och hemfärskring (lägenhet och bostadsrätt). Har varit nöjda med dem. På bilen hade jag skador som togs omhand utan problem. Hemförsäkringen har jag inte behövt utnyttja.

Nu har vi trygghansa eftersom det med pga barförsäkring som vi redan har i trygghansa vart billigare att lägga villaförsäkring och bilförsäkring där också. Dessutom var det bättre villkor på villaförsäkringen
 

Hej!

Skrivet av  Joella
Har haft Aktsam bilförsäkring och är bara positiv! Kvaddade bilen och fick pengar till en ny utan minsta problem! Gissa om jag var lycklig! Bytte från Trygg Hansa pga att de höjde premien så pass mycket. Aktsam var det billigaste alternativet. Men de försäkrar inte bilar som har "något extra" , så det går inte om man har tex. turbo på bilen. Det är väl därför de kan ha så låga premier. Men ring och hör om de vill ha eran bil, jag kan bara rekommendera detta bolag!
 

Artiklar från Familjeliv