Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Foto i annons?(OT)

Skrivet av Fia med Emma och Linnéa
Jag har en hel del kläder som jag vill sälja iväg men undrar hur man minskar ner strl på bilderna? De får ju tex vara max 200 på tradera. Hur gör man då och behöver man ngt program för det? Finns det ngt gratisprogram man kan använda? Det ska vara någorlunda enkelt!
Hoppas ngn har ett bra svar!
Svar på tråden: Foto i annons?(OT)

Jag använder

Skrivet av  cammis
ett program som heter Paint Shop pro, en 60-dagars provversion kan du hämta på www.jasc.com

Går säkert med vilket program som helst som hanterar bilder, om du har en digitalkamera så kanske det följde med något program till den.

Bilderna är oftast jättestora från en digitalkamer, både i kb och i cm. Minska dem först till lämplig storlek i cm/pixlar och komprimera vid behov om den ändå blir större än 200 kb.
 

Jätteenkelt

Skrivet av  Maria
http://www.fookes.com/ezthumbs/index.php

Programmet Easy Thumbnails kan förminska enstaka bilder eller alla i en mapp. Om man väljer möjligheten under installationen kan man även få så att man via högerklick på aktuellbildfil får upp alternativet Make Thumbnail. Då gör programmet en ny (mindre) bild enligt de inställningar man har i programmet. Man kan ställa in både storlek och komprimering. Jättelätt att använda när det väl är installerat och man ställt in det som man vill ha det.
 

Paint under Tillbehör..

Skrivet av  Terese
..på din dator.. det borde du ha.. det funkar.. välj ändra strl bara.
 

Artiklar från Familjeliv