Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Funderar om förlossning...

Skrivet av fjärde på G
min trea kom snabbt och på oregelbundna värkar - åkte mest in för att kolla 3 v tidigt men då kom han bums efter att vi satt näsan innan för dörren på förlossningen! Tvåan kom oxå snabbt och ettan tog väl 12 h ungefär - rätt normalt för den första. MEN nu med fyran - vad kan man vänta sig - hur har det varit för er med fyran??
Svar på tråden: Funderar om förlossning...

Längst värkarbete

Skrivet av  71:an Nika
Med fyran hade jag svaga, ungefär som mild mensvärk, i 5 timmar. Sedan blev de något kraftigare, men inte alls så att det var jobbigt eller att de gjorde ont. Klockan 16.15 var jag inne på förlossningen och då hade jag värkar som var helt ok och de kändes lite, men det registrerades inte på CTG. Precis innan krystvärkarna kändes värkarna lite extra, men det var inte alls farligt. Fick krystvärkar 17.20 och efter 5 minuter var hon född.

Ärligt talat tror jag inte att du kan vänta dig så mycket :) Det blir som det blir. Fast jag hade satsat på att åka in ganska tidigt eftersom tidigare förlossningar varit snabba och det kan ju bli så igen.
 

fyran

Skrivet av  terez m lill* Fem
var snabbast här det tog 2,5 tim. från första värk.
De andra har tagit i ordning; 7 tim, 5 tim, 4,5 tim.

Har alltid haft oregelbundna värkar oxå kan tilläggas men alltid kännt när det "riktiga" värkarbetet kommit igång.
 

Artiklar från Familjeliv