Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Familjebilar?

Skrivet av Margut
Vi har 3 barn (7, 3, 1 år gamla) och väntar 4:an till sommaren.
Vi skaffade, för några veckor sedan, en Chrysler Voyager, 7-sitsig. Den känns redan lite liten om vi ska åka bort en helg.

Ni som har ännu fler barn, hur gör ni? Man kan ju inte hyra ett släp för att få plats med packningen?!? *s*
Vi ska skaffa takbox, så det ordnar sig väl ändå, men jag blev nyfiken på hur ni andra löst situationen med transport...?

:-)
Svar på tråden: Familjebilar?

Samma

Skrivet av  Mamma Mu 5 barns morsa
bil som ni har vi. Vi är 7 i familjen. Den stora skillnaden är att jag aldrig behöver packa med en barnvagn. Tycker vi hade bra med plats när vi åkte på semester i sommar. Men en takbox vore inte fel.

funkar bra

Skrivet av  Eva.N med 2pojkar&4flickor
Vi har en toyota previa med 8sist får in vagn och packning i taxbox *ler*

Vi har också en Previa..

Skrivet av  Ffrree m Vilgot+ 4 till ....
...och detmåste vara en av de rymligaste familjebusssarna för vi har åktpå bilsenester genom hela landetmed packning för hela familjen samt barnvagn - utan takbox! Enda stora nackdelen vintertid med denna bil (av årsmod -96) är att den är bakhjulsdriven och j-igt sladdig. Nyaremodeller är framhjulsdrivna, önskar vi hade en sån.
Vilken årsmodell har ni, Eva?

oj vet inte *skrattar*

Skrivet av  Eva.N med 2pojkar&4flickor
Jag sitter alltid brevid har ej körkort hahha
Köpte denna i sommar men blev ju blåsta men nu börjar allt lösa sig trots den blev mkt dyrare än väntat ja vi har inte taxboxen på nu så visst har vi vagn&packning som den är nu.Detta funkar bra älskar denna men nu kollar vi lite efter 9sitsig *leer*

Jag hade

Skrivet av  Monika med 7 väntar bebis i mars
En masta 89 förrut den fick man in mycket i.. Och de äldre bilarna har bättre lastutrymme..

Chrysler voyager grand

Skrivet av  marikaL m fem
har vi - ni har inte grand-varianten?
Iaf så har vi så det ryms ett par vagnar (tvilling + enkel) och en del packning där bak.

Funkar bra tycker jag :) (som iofs inte har körkort själv, men ändå ;))

vw caravelle

Skrivet av  Lena med4+ett frö
vw caravelle TDI är bäst stor, billig i drift, säker.
Trevlig att köra.

Tack alla för era svar!

Skrivet av  Margut
Kul att läsa vad för slags bilar ni andra har. :-)
Nej, vi har _inte_ Grand-varianten av Chrysler.

En takbox känns som ett måste... *s*