Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är ni nyfikna på hur vi bor?

Skrivet av Pilla med Ludvig 23/4-04 och brorsorna
Nu säljer vi vårt hus, till förmån för ett nytt (om det nu inte ballar ur, vilket det möjligen kan göra. Alltid är det något. Lång historia...*S*) Kan inte någon som har mycket tid över eller bara är allmänt nyfiken ;O) kika på www.hemnet.se -kommun:uppsala -villor- Almunge/Lövsta och komma med åsikter. Vad saknar ni för bilder om ni är husspekulanter? Vad skall dit, vad skall bort. Vädret var urkasst, så det ser såååå tråligt ut. Tomten var katastrof och barnen drog fram grejer. :O( Jag skall nämligen skicka lite fler bilder till mäklaren i morgon, men får jag välja skickar jag typ 40 st. *S* Bilden med barnen på skall bort. Jag visste inte att de var med på bild, och gillar det _inte_. Så den ryker i morgon. Ny bild på det rummet skall jag ta ur en annan vinkel men med fönstret med. Planlösning på övervåningen skall också skickas in samt bilder från trädgården (mer städad variant:O/). Vad mer? *panik*
Svar på tråden: Är ni nyfikna på hur vi bor?

Kom in på hus o hem!

Skrivet av  raqven
De är kanonduktiga på sånt därinne!
Lycka till!
Kram
 

Hittar inte ert hus ... IMT

Skrivet av  Ffrree
..........................................................................
 

Jag hittar den inte heller Imt\'

Skrivet av  Sandra m Melinda
*****
 

Oj, fel sökväg..

Skrivet av  Pilla med Ludvig 23/4-04 och brorsorna
.. till hsuet. När ni kommit in på hemnetssida, börja med att välja nyproduktion, sedan uppsala län - uppsala kommun - villa - när ni kommer till husen är det det första. Almunge Lövsta.
 

Vill ha!!! :-)

Skrivet av  Margut
Så jättefint! Vi skulle behöva ett hus av den storleken! :-)
Varför ska ni flytta därifrån?
 

Vi skall bygga..

Skrivet av  Pilla med Ludvig 23/4-04 och brorsorna
.. ett nytt. Vi har så många djur att vi vill ha lite större tomt. Vi skall (troligen) bygga ett hus där vi har arrende på betesmark, samt tomt nog att bygga stall och ridvolt. Sen har vi ju lite andra djur... se infon. Det är fyra hus som ligger i rad här, och jag kan känna att våra katter ev gör lite besök i grannens trädgårdsland ibland...

Anledning två är att vi har ökat värdet på huset rätt bra, och kan bygga nästa hus billigt. Det gör att vi får loss pengar till att lösa in gamla billån och annat. Lägre månadsutgifter, alltså. Vilket ger att vi kan vara hemma längre med barnen. Om det nu går som vi planerat...... ;O)
 

Låter toppenbra!

Skrivet av  Margut
Grattis till er och jag håller tummarna för att era planer går i lås!
:-)
 

f8nfint

Skrivet av  Eva.N med 2pojkar&4flickor
ju lycka till med säljandet
 

Granne med

Skrivet av  Anonym mamma
"Micke" och "Gunilla"?

Skojar bara;)
 

Hmm..

Skrivet av  Pilla med Ludvig 23/4-04 och brorsorna
.. har de kattbajor i salladen?? ;O) (Ingen sån granne fö, om de inte är under cover.)
 

Fint! Är det ett älvsbyhus?

Skrivet av  Ffrree m Vilgot+ 4 till ....
Eller ngt annat typhus?
 

Nej, det är en..

Skrivet av  Pilla med Ludvig 23/4-04 och brorsorna
Smålandsvilla.
 

Stora katthult?HUrdant hus bygger ni nu? imt

Skrivet av  Ffrree m Vilgot+ 4 till ....
.....................................................................
 

Har ni inget vatten och avlopp???

Skrivet av  Birgitta, since 1997
Det måste väl ändå stå fel i texten, eller?
 

GRRRRÅÅÅÅÅÅTTTTT!

Skrivet av  Pilla med Ludvig 23/4-04
Oj, oj. Tack så jättemycket för påpekandet. Jag hade inte märkt det själv. Anledningen att det står så (antar jag), samt att annonsen inte ens går att hitta bland villor i Uppsala (där den skall vara)på hemnet, är tydligen att huset är så pass nytt. När mäklaren fyller i sitt formulär kommer tidigare uppgifter upp automatiskt. (Innan huset var byggt, alltså enbart på tomten.) Det hamnade således under nybygge enbart. Och det är väl därför det står att vi saknar VA.

Hur som helst har vi påpekat vissa grejer till mäklaren som försökte fixa det i går... eller var det idag... *trött jag*. Det var tydligen inte helt lätt att ändra heller. Nu mailade jag ett litet mail om det också. Med direkt felaktiga uppgifter känns det som om man kan tappa ett par intressenter och dra ner en försäljning rätt bra. Jag tittar iaf inte en gång extra på ett hus jag redan ratat av någon anledning. Som regel. Och vi som har rätt bråttom med försäljningen också nu när vi bestämt oss. *suuuuck* Så tusen tack åter igen! :O)
 

Artiklar från Familjeliv