Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bortappad Felicia

Skrivet av Monika med 7 väntar bebis i mars
Hej hej !

Ja idag har jag nog verkligen skämmis.....*suck* och känt blickar på mig.. jisses hon har för många barn *ler* tänkte de nog..Vi var på coop och handlade mat och lördagsgodis med alla barnen. Det gick väl bra som det brukar. Går till kassan och ska betala. Felicia står bredvid, men rätt som det var var hon borta...hm frågade syskonen, men tre hade gått till media och lyssnade på musik och det ligger inte långt från kassorna. Jag tittade på en dam som jag känner i kassan intill... ja vad är ungen frågade vi oss.. Bakom mig stog en dam som jobbar på bvc ... Tänkte vad tänker ´hon..hm....Stefan börjar gå mot media där har de även informations disken och jag står kvar i kön med vagnen och funderar.. Så hör jag i Högtalarna.. En tjej som söker sin mamma som heter Monika.
*ler* tror ni jag skämdes... Där var hon sa damen i kön bredvid och skrattade.
ja tror ni jag kände mig dum....
Och att hon hade förstånd att tala om vad mamma hette ... Stackars unge


Svar på tråden: Bortappad Felicia

Gulliga

Skrivet av  Marie -72, bf 23/1
duktiga flickan!
Hur gammal är hon?
Själv har jag försökt hjärntvätta mina barn om hur dom skall agera om vi tappar bort varandra.
Läskigt är det i alla fall.
Senast var det två-och-ett-halvt-åringen som blev borta inne på Coop-forum. Han kunde väl hitta ett litet mindre ställe att gå på egen utflykt? Och inte pratar han hellre.
 

3 år

Skrivet av  Monika med 7
Ho är tre år precis fylda
 

Barn

Skrivet av  7 barns mamma
kan tänka mig hur det känns... har själv 7 barn och kan känna hur folk tittar och undrar vad man håller på med =) Var på marknad i sommras varpå min son "försvann" han är dock 6 år. Jag fick naturligtvis panik bland alla dessa människor!! Men han lyckades ta sig fram till någon som hjälpte honom och rätt vad det var så ropades mitt namn och 4 av systrarnas namn upp i högtalarna... Vi hittade vår son och blev ganska så imponerade av hur han skötte situationen....
Kramar
 

Gulletjejen!

Skrivet av  Margut väntar 4:an, bf 13/6
Hon var visst inte försvunnen! Det var ju "mamma Monika" som var borta! :-)

Smart tjej du har, var stolt över henne!
 

Hoppsan...

Skrivet av  Monika 8-barnsmamma
sånt kan hända vem som helst. Visst är det dumt att man genast ska känna sig sämre bara för att man har många barn i såna situationer. Det har ju inte med det att göra att ett barn slinker iväg sådär.
Snart blir vi visst 2 Monika med 8 barn här. Grattis!
 

Oj

Skrivet av  Monika med 7 väntar bebis i mars
Hur ska de då skilja oss*ler*
maila gärna mig [email protected]
 

Artiklar från Familjeliv