I vilken v gjorde ni UL och fick reda på kön? |
|
Skrivet av | tess |
Och blev det rätt? Jag ska strax på UL och titta på lilla baby nr 4. Jag vill jättegärna veta kön. Men de säger att de inte kommer att berätta det- även om de ser det. ??? Jag har försökt säga att jag har rätt att veta vad de ser. men de säger att det är så tidigt att det ofta blir fel då. (v 17) Stämmer det? |
|
Svar på tråden: I vilken v gjorde ni UL och fick reda på kön? | |
|
|
Har ju inte superkoll |
|
Skrivet av terez m Klara + 4 | |
men på Sibylle där vi var ville de att man kommit in i v 25 helst. Vi var där i v.28. Men jag vet att folk fått rätt svar i v.17 oxå, men att det kan vara svårare då. |
|
fick veta i v. 18 |
|
Skrivet av Liselotte | |
Bm sa att det inte var helt 100 %igt men att hon skulle satsa en peng på en kille för oss och hon hade så rätt så.... Men jag tror att det beror lite på vilken person man har som gör ul:et. Hoppas du får reda på könet... Lycka till.. |
|
|
|
Har kollat två gånger... |
|
Skrivet av Mirka m.J o B 020828+4till+bf 3/6 | |
Båda gångerna var i ca v.18 och blev rätt.Första gången ville vi veta könen när jag väntade tvillingarna och kollade med sista barnet också! |
|
Vi fick veta |
|
Skrivet av Marie-72, bf 23/1 | |
på ul vecka 28. Här säger dom det egentligen inte, men våran läkare var snäll. Det är ju tvillingar i magen, och han sade att han var säker på att det var enäggs. Jag frågade vad han begrundade det på och då radade han upp några faktorer bl.a att barnen har samma kön. Då frågade jag så försynt jag kunde om han kunde säga vilket kön det är. Han drog lite på det och frågade vad vi har innan och vad vi förväntar och sen sade han vilket kön det är. Det har blivit bekräftad minst en gång till. Barnen är ju inte födda än, men vi är ganska 100% på att han har rätt. Vecka 17 låter lite väl tidigt. Pojkar kan dom säga hyffsat säkert, men det är mer tveksamt med tjejer. |
|
v 24 |
|
Skrivet av Nettan | |
gjorde jag en cervix-koll o passade på att fråga om könet. Han kollade o sa att han inte såg nån snopp ialla fall o han hade rätt, ut kom en liten tös. :) | |