Vad har ni för... |
|
Skrivet av | Anna med 3 buspojkar *på besök* |
...bil undrar jag ? Funderar på en Chrysler Voyager (eller hur de nu stavas) men har hört att det är den bilen som får mest fel och kostar mest att laga ? Vi har just nu 3 barn och vill jättegärna få ett fjärde om ett par-tre år, därför måste bilen vara 7-sitsig minst. Tacksam för svar, även om jag inte hör hit ännu =) |
|
Svar på tråden: Vad har ni för... | |
|
|
VW coach |
|
Skrivet av Erika m. 5 barn | |
en gammal(89) som vi köpte för 15000kr men har väl hållt ok hittills. | |
Volvo 850... |
|
Skrivet av Monika 8-barnsmamma | |
med extrasäte. Alla kan inte följa med men 7 får ändå plats. | |
|
|
Måste få fråga... |
|
Skrivet av 5 barnsmamma | |
i extra sätet, hur stora måste barnen vara får att kunna åka säkert där bak o hur gamla/stora får de sen vara när de måste sluta sitta där? |
|
Max |
|
Skrivet av anne.h m fyra perfekta barn | |
140 cm/40 kg tror jag det står på vårt säte, minns inte riktigt vikten men längden vet jag stämmer iaf. Vi har en 945. hur STORA de ska vara vet jag inte, när du törs sätta dem ensamma där bak utan att ha full koll på dem?.. |
|
rekommenderar |
|
Skrivet av Jost | |
Toyota previa, Finns med 6,7 el 8 platser. Barnvagn går in stående (ihopfällld) i bagaget! Drar lite och toppar listorna för nöjda ägare. Även ngn lista med få fel vid besiktningen. Ej så dyr som begagnad. jag är sååå nöjd med min 95a. |
|
|
|
Mitsubishi Space Wagon |
|
Skrivet av Viola med 5 tjejer 6-14 år | |
Den är 7-sitsig, men man behöver ha takbox med om man ska ha större mängder packning. I alla fall en hyfsat billig och bra bil. Avråder dig bestämt från att köpa en Chrysler Voyager. De är dyra i drift och svindyra att reparera. Min syster hade en som jämt var sönder, kostade henne massor. De fick skrota den till slut och fick bara skulder kvar. Usch! Har även en granne som hade samma problem med sin, men de lyckades bli av med den i tid. |
|
VW Multivan |
|
Skrivet av Bibbi m Juni 0307 + 3 söner | |
Jättenöjda! Bra platser på alla ställen (7) (även för vuxna) gott om bagageutrymme. Man får plats att ställa in vagnen oihopfälld!! :o) | |
Tjena! |
|
Skrivet av Jofia | |
En Opel Zafira -00 har vi. Den är 7-sits å den är så underbar å köra med. Rekommenderar den varmt. | |
|
|
Vid det här laget |
|
Skrivet av Loppan | |
är våra äldsta barn så stora och det är så sällan vi ska någonstans _hela_ familjen på en gång så nu har vi två vanliga fempersonersbilar. Då de minsta ännu var riktigt små hade vi en ombygd Toyota Hiace med plats för sju personer. Fördelen med den var att det förutom stort sittutrymme fanns enormt bra utrymme längst bak för packning och hundar. Vad jag har sett på färdiga minibussar brukar det vara knalt med utrymmet för packning om man har bra sittutrymme och tvärtom. |
|
Toyota Previa -03 |
|
Skrivet av anne.h m fyra perfekta barn | |
ja, en sån vill jag alltså ha, vad jag har är nåt helt annat.. En gammal 945 med extrasäte i skuffen.. Går det med, men ingen av barnen kan sitta där (jo, lillebror får sitta där, men jag vill inte ha honom ensam där, ser honom inte tillräckligt bra.) | |
Vi har en Chrysler Voyager |
|
Skrivet av ¤ Elizabeth & Yuna 22/9 ¤ | |
Den är inte köpt ny, utan den är några år äldre köpt begagnad. Vi har ej haft problem med vår bil och är därför väldigt nöjd. Vi använder 6 av våra säten, och funderar precis som er på en till knott om sisådär 3-4 år. |
|
|
|
En annan variant är Cheva Transport |
|
Skrivet av raqven | |
Vi har en 98, en v6. 7 platser, får in en barnvagn stående bak + några väskor. Den drar strax under litern på sommaren, strax över på vintern. Suveränt skön att köra, men dyr i försäkring. | |