Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad har era mammor tyckt?

Skrivet av sofie v5
Väntar nr 4 nu med en nu sambo har 3 från ett tidigare förhållande kommer att vänta så läge det går att berätta för mormor då hon är helt emot detta och tycker att det räcker mer än väl.
Jag har varit jättesjuk i havandeskapsförgiftning med mina 3+att jag har diabetes.
Men det känns inget roligt att hon tycker så över något jag e så göad över
Vad har era föräldrar sagt och hur har ni svarat?
Svar på tråden: Vad har era mammor tyckt?

När jag berättade

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
för mamma om att jag var gravid igen för fjärde gången så skrattade hon av glädje.
Mamma och jag har båda samma sjukdom, och hon vet vilka plågor jag går igenom, men hon förstår också glädjen över att vara med barn och att ha och uppfostra barn.
Jag trodde dock inte att jag skulle komma ikapp mamma. Hon fick fem barn, och detta är min fjärde och sista graviditet, så stor var glädjen när vi upptäckte att det är tvillingar.

Mamma, hon är överlycklig! Och vi får massor av stöd från mamma och pappa.

KUl

Skrivet av  m med 3 bf 13/7
Grattis! jag menar både till barn och underbara föräldrar:)

Min mor...

Skrivet av  Eva-Ley med T&A+3+sd+bf 24/5*2
... fick precis som alla andra vänta snällt till vi var i v 20 sist det begav sig, och hennes första spontana kommentar var "Men herregud!". Sedan blev hon mest fascinerad av att det var två, började ringa hela släkten och så var det med det! Hon tyckte inte heller att jag skulle skaffa fler efter mina tidigare tre med exet, ska tilläggas... vi hade ju redan fyra sammanlagt...

Denna gången skrattade hon bara åt att det blir två igen, och har nog inte slutat än :)

Min egen mamma sa nog inte nåt skillt,

Skrivet av  Loppan
tyckte väl mest att det var roligt. Min svärmor däremot blev överlycklig när vi berättade för henne om femte barnet. Hon har också fött fem barn och ville så gärna att någon av hennes ättlingar också skulle ha en storfamilj.

Bara positiv respons för vår del alltså!

berättade igår

Skrivet av  m med 3 bf 13/7
mannen har tjatat om att jag skall berätta. Så jag berättade att hon skall bli mormor igen för jag är gravid. svaret blev NEJ ***** Jag svarade då men mamma kan du inte vara glad när vi är det, detta barn är planerat och vi är glada över det så kan inte Du vara glada för oss. Jovisst det var väl väntat då du sagt att du vill ha fler. Sen lägger hon till ja, det är ju inte jag som skall ta hand om dom!
Sen vet jag att med tiden kommer hon glädjas och när barnet väl kommer är det mycket älskat och välkommet men ledsen blir man.

precis så

Skrivet av  sofie v5
kommer min amma att reagera,hon vet att jag vill ha ett till sa till henne i sommras.
och det går ju inte ut över barnet men man vill att hon ska vara glad när man själv är det

Förvånade men glada

Skrivet av  ¤ Elizabeth & Yuna 22/9 ¤
Vi har ju 4 stycken gobitar, alla dessutom rätt tätt inpå varandra. Har 3 år mellan nr 1 och nr 4.

Visst det har varit lite frågor, och konstiga reaktioner men efter de fått smälta har de väntat lika mycket som oss på det kommande barnet

Min mamma väntar på nr 6!

Skrivet av  Viola med 5 tjejer 6-14 år
Hon har nämligen alltid haft för sig att jag ska få 6 barn. Har nu, tror jag, äntligen lyckats övertyga henne om att vi inte ska ha fler.
Det är 100% säkert eftersom min man är steriliserad, vilket min kära mor inte vet om. Har inte vågat berätta det.