Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ngra som bor i vardagsrummet eller har sängskåp

Skrivet av Erika m. 5 barn
Eller både och!? Har börjat fundera om det inte är dags att flytta ut och ge killarna ett rum och tjejerna ett rum och föräldrarna inget(suck)utan att vi får dela med tv.
Är det någon som vill dela med sig erfarenheter av att bo så?
Svar på tråden: ngra som bor i vardagsrummet eller har sängskåp

Vad är sängskåp? (IMT)

Skrivet av  Malva - trångbodd med fyra barn o man
r

hmmm

Skrivet av  Erika m. 5 barn
ett skåp ser det ut som, oftast med speglar(i trä el glas), sängen står på högkant i det skåpet så fäller man ner det när man ska sova. Dyrt över 20000 kr för ett nytt.

Skrivet av  Eirene med sju barn
Vi har inte så, men jag börjar allvarligt överväga att göra så. Jag är så leds att ha trångt och barnen behöver verkligen ett rum till. Men då är det ju frågan vad vi gör åt ungdomarnas sena Tvtittarkvällar. Då måste vi köpa en Tv till först. Jag är nämligen kvällstrött!

Vi bor!

Skrivet av  Charlotte
I vardagsrummet... nu är det iofs stort (33 kvm) och i vinkel, så vi har tagit den lilla delen och delat av med en "spaljevägg" i furu.
Det är inte kul att bo så här, men barnen är sex till antalet och sovrummen fyra. Nu har de två äldsta eget och de andra delar två i varje. Så här får vi nog bo tills äldsta dottern flyttar hemifrån...
Men det går!

jag har min

Skrivet av  Mamma med 4 barn
säng i vardagsrummet,den ser ut som en bäddsoffa,
vid sidan om.
Jag har 4 r.o.k.Flicka 17,pojke 14 har egna rum och
pojkar 10 och 3 år delar.

Jag känner 2 familjer som har så.

Skrivet av  Tonårsmamma *gästspelar*
Den ena familjen har ett sängskåp i vardagsrummet som dom fäller ner på natten. Då har dom varsitt sängbord inne i skåpet. Jättesnyggt med vitmålat och spegelglas, så det ser ut som ett vitrinskåp.

Den andra familjen har en bäddsoffa i vardagsrummet. Dom har ett ganska stort och avlångt vardagsrum, så den sängen står utbäddad varje dag, så har dom en sittgrupp vid TVn.

Fast deras bäddsoffa är lite liten, så den är rätt trång och mannen har ryggbesvär. Men det finns ju bättre soffor man kan hitta.

sover i tv rummet

Skrivet av  lena med 4barn
Hej vi har ett avlångt rum på 30 kv och har vår dubbelsäng bakom hörnsoffan .
Barnen 1,6,8,9 år har två rum som dom delar på. Ett med små saker som lego,spel mm och ett med större saker som alla kan leka med.
Det fungerar ganska bra vi har satt in en tv med video i ett av deras rum. Om någon av oss jobbat sent och vill sova på morgonen.

Vi har nattvandrare hos oss men nu när det är fullt i sängen lägger dom sig på soffan och känner sig nöjda oct trygga med det. Skönt förr har jag vaknat med en säng full av armar och ben.

Vi har funderat på att ha så

Skrivet av  Delphina (Mamma till 4)
Vi har 4 små sovrum. Nu har de tre äldsta varsitt rum, lilltjejen sover med oss. Men när det blir dax för eget rum för henne får vi lite problem. Det är svårt för två barn att dela rum eftersom rummen är så små och har snedtak - en våningssäng går inte in, och om man har två sängar på golvet finns knappt någon golvyta kvar :(
Vi funderar på att skaffa en bäddsoffa att ha i vardagsrummet, eftersom vi har det i vinkel skulle man kunna dela av det med vikdörrar eller draperier.