smyger in här... |
|
Skrivet av | trebarnsmor |
jag har tre barn och har kännt mig färdig med barnafödandet. lilla tjejen är snart 6 år. men så den senaste tiden har jag börjat längta efter en liten bebis. min man vet inget, han får väl dåndimpen om jag säger att jag vill ha en till ;-) han var emot nr tre till en början. jag hade tom bestämmt att jag skulle sterilisera mig. är det någon här som varit helt bestämmd och sedan ändrat er? | |
Svar på tråden: smyger in här... | |
|
|
Jag var helt säker |
|
Skrivet av Loppan | |
efter andra barnet, efter tredje barnet och nu också efter femte... *skrattar* Nej du! De första gångerna kom jag snabbt på bättre tankar (dvs skaffa fler barn) men nu måste det vara slut! Vi ryms inte fler i huset och min rygg pallar inte fler graviditeter. Trots att jag inte vill ha fler barn är jag emot att sterilisera mej för jag tycker det är så oåterkalleligt, så definitivt slut då. Låter hellre naturen ha sin gång. |
|
Jag var färdig |
|
Skrivet av Jofia | |
efter nummer 3. Men längtan efter fyran blev stor och jag fick övertalat maken. Skulle gärna ha en liten femma, men maken är inte lättövertalad numera. Menar att det räcker till med fyra. Det tycker inte jag... | |
|
|
Japp |
|
Skrivet av m med 3 bf 13/7 | |
jag var färdig trodde jag tills för drygt två år sedan då jag började fundera och nu är fyran på väg, minstingen är snart fem. | |
inte jag |
|
Skrivet av Mamma med 6 barn | |
men troligen maken! Vi har 6 barn. Efter 3 var han nöjd, 4 blev till när vi ändå var lite oförsiktiga, 5:an kom fast vi skyddade oss....sedan ville jag ha en till, och fick övertala maken och lova att aldrig tjata mera senare...:) Och det har jag inte gjort, och lillan är nu 7 mnd. Det roliga är att nu verkar faktiskt maken sugen på en till, jag kan knappt tro att det är sant!! Nu vet jag inte hur det blir, och jag skall inte säga något, men jag är inte alls emot det :) Han som var så fast bestämd, undrar vad som hände.....:) | |
säker |
|
Skrivet av Nilla med tre barn + bf 20/6-05 | |
Jag var helt säker på att ej ha fler barn efter mitt tredje. Nu är min minsta 5 år och jag är i v14....suget kom tillbaka och jag blev som besatt kunde inte sluta tänka på ännu ett litet barn...fick lägga fram det försiktigt till min man så att det fick mogna. Min man var helt nöjd och sa stopp efter tre...men han veknade och längtar lika mycket som jag efter fyran...kram och lycka till | |
|
|
Njaaa... |
|
Skrivet av Linna | |
... jag hade inte ändrat mig, jag visste att jag inte ville ha fler efter vårt fjärde. Men sen blev jag oplanerat gravid med femman och efter den första timmens chock över grav.testet var jag jätteglad :-) | |
har pratat med gubben... |
|
Skrivet av trebarnsmor | |
han är i chock stackarn! ;-) Det var blankt nej nu, men kanske om ett par år som han sa. Hoppas... | |
Min gubbe... |
|
Skrivet av Linna | |
... var i chock hela första kvällen, sedan kom glädjen... :-) Lycka till! | |