Är det bara jag? |
|
Skrivet av | 4-barnsmamman deppar |
Är det bara jag som känner mig som om jag tappat bort livet? Jag är arbetslös, alltid mamma,städerska och älskarinna! Vart tog mitt liv vägen? Vad vill jag göra och hur hittar jag tid till det? Känns som om jag går här hemma i joggingbyxor, trött, tjock och okammad hela dagarna. Är det bara hos mig livet känns så? Jag älskar mina barn över allt annat så dom ångrar jag absolut inte och jag tror inte att det är pågrund av dom livet blivit såhär, men jag hittar inte kraften till att ta mig ur det. Tack om ni orkat läsa, behövde bara få skriva av mig idag. |
|
Svar på tråden: Är det bara jag? | |
|
|
Jag hade en likadan känsla |
|
Skrivet av Loppan | |
häromkvällen. Men bara för att solen tittade fram, barnen var extra glada och humöret återvände känner jag mej idag så priviligerad som _får_ vara hemma med mina barn. Småbarnstiden är så kort och innan man vet ordet av har de börjat lämna boet. Jag _vet_ att jag hinner jobba och utbilda mej en vacker dag men nu känner jag att det är här jag ska vara nu. Hoppas verkligen att du hittar några guldkorn idag så du börjar känna dej lite gladare! Ibland behövs det så lite för att lyfta humöret! Pyssla om dej! *kram* |
|
jag med |
|
Skrivet av Jobbigt just nu!!! | |
Känner precis som du!!! Sopar runt hela dagarna i myskläder. Orkar inte göra mig i ordning, varför ska jag göra det? Orkar inte gå ut med vagnen.. tråkigt att gå själv.. allt känns helt nattsvart just nu.. |
|
|
|
Läs mitt svar till 4-barnsmamman |
|
Skrivet av Loppan | |
och ta del av det jag skrev. En kram till dej också kommer det via nätet! | |
tyvärr |
|
Skrivet av m med 3 bf 13/7 | |
är nog inte känslan alltför ovanlig. Kände så en period innan jag började studera. Nu är livet på topp igen. Försök hitta något som du gör bara för dig själv! *kram* |
|
Har varit där jag också! |
|
Skrivet av Lycklig Loppis | |
För mig vände det när jag faktiskt tog tag i mitt liv och kände efter vad jag _verkligen_ ville göra, det blev studier för att förändra situationen. Nu är jag klar med komvux och börjar i januari på läkarprogrammet och är lyckligare än någonsin :-) |
|
|
|
:O) |
|
Skrivet av Pilla med Ludvig 23/4-04 och brorsorna | |
Åhhh... *avis, avis avis* ;O) Fast jag vill bara plugga på halvfart nu, och då blir man ju klar när man är 50.*S* Grattis till studierna och krafttaget att ta dig dit! | |
Joho då! |
|
Skrivet av Pilla med Ludvig 23/4-04 och brorsorna | |
Det låter som det är mig du beskriver. Jag är inne i en tråkperiod där jag känner att jag är i behov av lite förändring i livet. Blir väl så då man gått här och harvat som hemmamorsa i fem år och plötsligt upptäcker att alla tar en för given. Usch, det lät ju väldigt negativt. Det är nog inte så illa, men det känns så ibland. Som om jag vore den självklara avlastningsplatsen för smutstvätt, läxor, hungriga bebisar och disk. Men hur skall man förändra livet då? Vi skall flytta iaf. Kanske man skulle välja en plats att bo på utifrån sina egna behov och inte bara tänka på barn och make? Eller skaffa ett kul jobb och låta mannen vara hemma? Köpa nya brallor funkade inte för mig, det var bara kul i en dag, och skriva en bok om mitt liv blir alldeles för ointressant! *S* Har du något tips så berätta gärna. Jag lovar att göra det samma. |
|
Men varför fräschar du inte .. |
|
Skrivet av Hoppas du mår bättre snart | |
till dig då-för det första? Varför måste du ha mysbyxor o låta bli att kamma håret?? Jag har också lite övervikt,kanske 5 kilo. Men jag duschar varje morgon,tar på mig jeans o tröja osv,och fixar till håret.. Sminkar mig gör jag alltid,det tar fem minuter högst för mig,det behöver inte vara så mycket.Mascara,lite rouge på kinderna osv.Jag får höra varenda dag nästan av NÅGON att jag ser så pigg o fräsch ut. Själv är jag ju inte nöjd precis men man försöker göra vad man kan tycker jag. Jag har fler än 8 barn(inga detaljer) men håller mig fräsch..Extrakilona vill jag ha bort men det är jättesvårt de de envisas med att sitta kring magen. Har du ingen bil så ni kan göra saker,om du inte orkar gå ut?Kan ni inte städa tillsammans,du,mannen o barnen? Det är inte lätt att städa med fyra barn omkring! Eller har du kanske en depression? Jag har haft en kort period jag med efter varje barn då allt känts lite trist o hopplöst men det har gått över.. Jag är också hemma helt med barnen,men de är inte jättesmå längre. |
|
|
|
Jag är en fem-barns mamma ... |
|
Skrivet av Mor Bullan | |
..som gått i likadana joggingbyxor länge, länge!! Men nu går jag på Kom-vux och den energi-injektion som det innebär hade jag aldrig kunnat drömma om... Det är så ROLIGT och på ett nafs hittade jag både en ny självkänsla och mig själv.. | |
sitter inte i mysbyxorna |
|
Skrivet av maria | |
om man mår dåligt så hjälper inga nya kläder , men om man bara har tappat bort sig själv lite .ja Då skulle du ändra dina rutiner Ta på dig något annat som känns bättre snygga jeans o tröja smika dig varje dag, även om du bara är hemma o om du har lust hör inte hit gör det bara, Gå till frissan om du visste vad det är bra , ta lite tid för dig själv , gör inget eller gå o simma ,, vad som helst, Men avsätt tex lördag morgon fm till dig,, maken får ta över,, ta upp ett intresse musik lyssna dansa |
|