Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tunga suckar härmed

Skrivet av Erika m. 5 barn
Försöker möblera om barnens(8,7 och5 åringens sovrum)så det känns bättre, just nu är allt bara rörigt därinne (och barrigt eftersom granen redan är på plats!). Eftersom småkillarna är där inne på dagarna kan de stora aldrig lämna nåt när de går till skolan vilket jag tror gör att de struntar i att bygga lego, pyssla osv. Jag vilöl helst att tjejerna ska flytta till vårat sovrum och vi flytta till tvrummet så killarna får dela på det största rummet.
Men min sambo vägrar flytta ut i vardagsrummet så då får väl småkillarnas grejer flytta dit.
Känner mig lite trångbod idag.....
Svar på tråden: tunga suckar härmed

Bara en tokig tanke

Skrivet av  Tintomara med bara fyra
Har ni verkligen andvändning för ett reglrätt vardagsrum
min tanke som du skriver att ni skulle flytta dit, Ta dit sönerna som du skriver Ge dem en del att sova i och en att leka på
och gör tv rumet till erat
, Umgås i köket ,eller hallen om den ör rymlig,
en tv till sönerna och en liten i köket, om ni tittar mycket, Man ska inte som fembarns familj var offer för planlösninar som redan finns utan gå sin egen väg

Vi bor för tillfället

Skrivet av  Ulrika med 4 kidz
i vårt vardagsrum/tvrum o det funkar hur bra som helst. Ska dock smälla upp en vägg till sommaren när det e lite värmare ute o göra ett pyttesovrum till oss men som sagt så duger det bra som det är. har gjort en liten mysig hörna med vår säng.
Mina 2 äldsta har varsitt rum medans de två små ( 2o 5 år) delar det största rummet. Känns om man äntligen kan ha lite i ordning o snyggt. Ja inte så ordning på de smås rum men de andras e det fint o städat nästan alltid o dom kan göra vad än dom behagar=)